Jerez – dzień drugi na żywo

Podobnie jak wczoraj w tym wpisie znajdziecie aktualne wyniki z toru w Jerez oraz poniżej komentarz.

Live timing

Komentarz do wydarzeń na torze (czas odświeżania ustawiony jest na 120 sekund, co powinno rozwiązać wczorajsze problemy).

[13.57]

Na tym kończę dzisiejszą relację.

[13.40]

Bolidy napędzane silnikami Ferrari zdają się wygrywać pierwszą zimową batalię, ale poczekajmy jeszcze z ocenami.

[13.39]

Problem z samochodem (lub silnikiem) musi być poważny i nikt w ekipie Red Bulla nie zamierza tego ukrywać. Nie byłbym zdziwiony, gdyby Vettel już dziś nie pojawił się więcej na torze.

[13.37]

Tymczasem Sebastian Vettel nie ma najmniejszego zamiaru wyjeżdżać na tor. Według informacji przekazanych przez AMuS mistrz świata, przebrany w codzienne ubrania, rozgościł się w motorhome zespołu.

[13.32]

Marcus Ericsson wyjechał na tor, aby zaliczyć, pierwsze dzisiaj, okrążenie w CT05.

[13.18]

Zespoły prawdopodobnie dostały zielone światło, aby odstawić deszczówki na bok. Perez i Button wyjechali na tor na slickach i od razu znalazło to odzwierciedlenie na tablicy wyników.

[13.05]

Na szczęście w kontakcie z barierą nie ucierpiało nadwozie. Taki scenariusz mógłby całkowicie wykluczyć Mercedesa z dalszego testowania w Jerez.

[13.03]

Zgodnie z sugestiami Mercedes, po wczorajszej awarii zmuszony był wzmocnić przednie skrzydło, które nie wytrzymało obciążeń przy prędkości 300 km/h.

[13.02]

Button i Vettel dołączyli do Rosberga. Zobaczymy jak długo będą w stanie pozostać na torze. Gary Anderson we wczorajszej analizie wspominał, że wynik przejazd składający się z czterech do pięciu okrążeń można uznać za mały sukces.

[12.59]

Tymczasem zespół Marussia potwierdził, że ciężarówki dotrą wcześniej niż planowano, ale o testowaniu w dniu dzisiejszym nie ma już mowy.

[12.58]

Krótka wizyta u mechaników i Rosberg ponownie wyjeżdża na tor.

[12.57]

Rosberg powrócił na tor i podobnie jak w przypadku Vettela skończyło się na jednym okrążeniu.

[12.55]

Na torze nie dzieje się kompletnie nic, a w związku z kompletnie suchym torem zespoły zaczynają wywierać presję na Pirelli, aby zakończyć dziś zajęcia „na mokro”. Kierowca traktora z pewnością by się ucieszył.

[12.44]

Vettel ponownie pojawił się na torze, przerywając ciszę, ale podobnie jak poprzednio po okrążeniu instalacyjnym wrócił do garażu pozostawiając pusty tor.

[12.41]

Tymczasem Charlie Whiting w rozmowie z serwisem AUTOhebdo potwierdził, że projekt nosa bolidu Lotus jest legalny – http://www.f1talks.pl/2014/01/29/whiting-nos-lotusa-jest-legalny/

[12.36]

„Bez kija nie podchodź” – tak w skrócie można podsumować poniższe zdjęcie mechaników Saubera, wybierających się na spotkanie z bolidem.

[12.32]

Wczorajsze doniesienia o problemach z silnikami Renault powoli zaczynają znajdować potwierdzenie w ilości okrążeń wykonanych przez zespoły zasilane jednostkami z Viry.

[12.30]

Podczas testów w Jerez nie ma oficjalnej przerwy obiadowej, ale można się spodziewać, że wkrótce na torze zrobi się nieco ciszej.

[12.28]

Fakt związany z przedpołudniowymi jazdami. W ciągu trzech godzin zespoły wykonały więcej okrążeń (98) niż w ciągu całego wczorajszego dnia (93). Nowa technologia powoli pozwala się ujarzmiać.

[12.14]

Tutaj znajdziecie kilka słów na temat Boulliera i McLarena - http://www.f1talks.pl/2014/01/29/eric-boullier-dyrektorem-wyscigowym-mclarena/

[12.05]

Button zaliczył pomiarowe okrążenie i z czasem 1:36.232 wysunął się na czoło tabeli.

[12.04]

Na torze ponownie zielona flaga, co szybko wykorzystali Rosberg oraz Button.

[11.51]

Kolejne ujecie bolidu Sauber stojącego w żwirowej pułapce.

[11.50]

Czerwona flaga na torze, podczas gdy bolid zespołu Sauber nadal stoi poza torem.

[11.49]

Mercedes szybko uporał się z uruchomieniem W05 i Nico Rosberg mógł wyjechać na tor. Niestety, nawet gdyby chciał pozostać na nim dłużej, to przygoda Guttiereza ze żwirową pułapką przerwała sesję.

[11.33]

Z informacji docierających z toru wynika, że Mercedes ma już komplet części potrzebnych do naprawienia W05, więc w garażu rozpoczął się gorączkowy czas.

[11.14]

Jenson Button powraca na tor, tymczasem ekipa McLarena potwierdziła nawiązanie współpracy z Erickiem Boullier. Francuz będzie dyrektorem wyścigowym, a nad sobą będzie miał szefa zespołu, który zostanie zaprezentowany wkrótce.

[11.04]

Mała ciekawostka. Nad głowami kierowców, można zauważyć małe światełko w kolorze zielonym lub czerwonym. Jest to informacja dotycząca statusu pracy systemu ERS. Podobnie było w przypadku KERS, jednak wtedy lampka sygnalizacyjna znajdowała się na nadwoziu, przed kokpitem kierowcy.

[10.45]

Tył nowego bolidu McLarena wzbudził spore zainteresowanie. Tak zwane „siedzenie dla małpki” wydaje się być przytwierdzone do elementów zawieszenia, które również same w sobie wydają się mieć niekonwencjonalny kształt.

[10.40]

W międzyczasie Sebastian Vettel zaliczył okrążenie instalacyjne.

[10.39]

Bottas pojawił się na torze i w pierwszym mierzonym kółku uzyskał najlepszy dzisiaj czas 1:38.944. Na kolejnym okrążeniu urwał kolejne części sekundy – 1:38.374.

[10.31]

Bolid zespołu Marussia jest w drodze do Jerez. Transport dotrze na tor około godziny 14:30, więc jest mało prawdopodobne, że MR03 wyjedzie dzisiaj na tor.

[10.29]

Nowe przednie skrzydło dla W05 prawdopodobnie dotarło na tor (lub cały czas tam było), be Mercedes wkrótce powinien pojawić się na torze.

[10.26]

Poruszenie na torze, bo Raikkonen wykonał pierwszy w tym sezonie manewr wyprzedzania. Ofiarą padł Guttierez.

[10.21]

Na torze nadal największe zainteresowanie budzi „sztuczny deszcz”.

[09.27]

Bo77as również zaliczył okrążenie instalacyjne.

[09.22]

A oto i potwierdzenie.

[09.22]

McLaren jest pierwszym zespołem, który wysłał bolid na tor. Dla MP4-29 będzie to debiut podczas tegorocznych testów.

[09.20]

Zielona flaga, wkrótce pierwsze bolidy powinny pojawić się na torze. Wiele zespołów będzie próbowało nadrobić stracony wczoraj czas.

[09.18]

Na torze nadal nie ma zielonej flagi. W padoku cisza, więc nie powinniśmy się spodziewać zbyt szybkich wyjazdów.

[09.06]

A oto i zdjęcie wspomnianego wcześniej specjalistycznego sprzętu nawadniającego.

[09.05]

Ponieważ na torze pojawił się jedynie traktor, dodatkowo polewający nawierzchnię wodą, warto poświęcić chwilę, by przyjrzeć się bliżej bolidom, które wczoraj pokonały pierwsze kilometry [GALERIA] – http://www.f1talks.pl/2014/01/29/pierwszy-dzien-testow-w-jerez-w-obiektywie/

[08.48]

Firma Pirelli zdecydowała, że dziś odbędą się testy na mokro, piątek będzie normalnym dniem testowym.

[08.35]

Powoli na torze zaczyna robić się coraz bardziej tłoczno. Po całonocnych pracach nocna zmiana mechaników udaje się na zasłużony odpoczynek, a ich obowiązki przejmuje inny zespół.

Drugi dzień testów w Jerez rozpoczyna się deszczowo. Po nocnych opadach, tor jest jeszcze mokry. Jeśli taka pogoda się utrzyma to Pirelli prawdopodobnie zarządzi dzień testowania deszczówek, bo taki jest zapisany w harmonogramie testów. Jeśli to przeschnie, a w czwartek nadal będzie sucho, to włoski producent w piątek zamierza wylać hektolitry wody, aby umożliwić zespołom sprawdzenie opon deszczowych.