Jerez – dzień drugi na żywo
Podobnie jak wczoraj w tym wpisie znajdziecie aktualne wyniki z toru w Jerez oraz poniżej komentarz.
Live timing
Komentarz do wydarzeń na torze (czas odświeżania ustawiony jest na 120 sekund, co powinno rozwiązać wczorajsze problemy).
Na tym kończę dzisiejszą relację.
Bolidy napędzane silnikami Ferrari zdają się wygrywać pierwszą zimową batalię, ale poczekajmy jeszcze z ocenami.
Problem z samochodem (lub silnikiem) musi być poważny i nikt w ekipie Red Bulla nie zamierza tego ukrywać. Nie byłbym zdziwiony, gdyby Vettel już dziś nie pojawił się więcej na torze.
Tymczasem Sebastian Vettel nie ma najmniejszego zamiaru wyjeżdżać na tor. Według informacji przekazanych przez AMuS mistrz świata, przebrany w codzienne ubrania, rozgościł się w motorhome zespołu.
Marcus Ericsson wyjechał na tor, aby zaliczyć, pierwsze dzisiaj, okrążenie w CT05.
Zespoły prawdopodobnie dostały zielone światło, aby odstawić deszczówki na bok. Perez i Button wyjechali na tor na slickach i od razu znalazło to odzwierciedlenie na tablicy wyników.
Na szczęście w kontakcie z barierą nie ucierpiało nadwozie. Taki scenariusz mógłby całkowicie wykluczyć Mercedesa z dalszego testowania w Jerez.
Zgodnie z sugestiami Mercedes, po wczorajszej awarii zmuszony był wzmocnić przednie skrzydło, które nie wytrzymało obciążeń przy prędkości 300 km/h.
#F1 Mercedes analyzed Hamilton crash: Frontwing fell off at 300 kp/h. New FW reinforced: http://t.co/E6Cgp01QIu pic.twitter.com/wM1iioyjT6
— Tobias Grüner F1 (@tgruener) January 29, 2014
Button i Vettel dołączyli do Rosberga. Zobaczymy jak długo będą w stanie pozostać na torze. Gary Anderson we wczorajszej analizie wspominał, że wynik przejazd składający się z czterech do pięciu okrążeń można uznać za mały sukces.
Tymczasem zespół Marussia potwierdził, że ciężarówki dotrą wcześniej niż planowano, ale o testowaniu w dniu dzisiejszym nie ma już mowy.
Krótka wizyta u mechaników i Rosberg ponownie wyjeżdża na tor.
Rosberg powrócił na tor i podobnie jak w przypadku Vettela skończyło się na jednym okrążeniu.
Na torze nie dzieje się kompletnie nic, a w związku z kompletnie suchym torem zespoły zaczynają wywierać presję na Pirelli, aby zakończyć dziś zajęcia „na mokro”. Kierowca traktora z pewnością by się ucieszył.
Vettel ponownie pojawił się na torze, przerywając ciszę, ale podobnie jak poprzednio po okrążeniu instalacyjnym wrócił do garażu pozostawiając pusty tor.
Tymczasem Charlie Whiting w rozmowie z serwisem AUTOhebdo potwierdził, że projekt nosa bolidu Lotus jest legalny – http://www.f1talks.pl/2014/01/29/whiting-nos-lotusa-jest-legalny/
„Bez kija nie podchodź” – tak w skrócie można podsumować poniższe zdjęcie mechaników Saubera, wybierających się na spotkanie z bolidem.
As the sauber stopped out on track, the mechanics set off with the crash bag and ERS hook pic.twitter.com/H8MepaVboo
— Craig Scarborough (@ScarbsF1) January 29, 2014
Wczorajsze doniesienia o problemach z silnikami Renault powoli zaczynają znajdować potwierdzenie w ilości okrążeń wykonanych przez zespoły zasilane jednostkami z Viry.
Podczas testów w Jerez nie ma oficjalnej przerwy obiadowej, ale można się spodziewać, że wkrótce na torze zrobi się nieco ciszej.
Fakt związany z przedpołudniowymi jazdami. W ciągu trzech godzin zespoły wykonały więcej okrążeń (98) niż w ciągu całego wczorajszego dnia (93). Nowa technologia powoli pozwala się ujarzmiać.
Tutaj znajdziecie kilka słów na temat Boulliera i McLarena - http://www.f1talks.pl/2014/01/29/eric-boullier-dyrektorem-wyscigowym-mclarena/
Button zaliczył pomiarowe okrążenie i z czasem 1:36.232 wysunął się na czoło tabeli.
Na torze ponownie zielona flaga, co szybko wykorzystali Rosberg oraz Button.
Kolejne ujecie bolidu Sauber stojącego w żwirowej pułapce.
Oh dear Esteban #F1 pic.twitter.com/1k4GSpe525
— thejudge13 (@thejudge13) January 29, 2014
Czerwona flaga na torze, podczas gdy bolid zespołu Sauber nadal stoi poza torem.
Gutierrez climbing out of his car from a distance. #F1 pic.twitter.com/tjB30VT8iF
— F1 Fanatic Live (@f1fanaticlive) January 29, 2014
Mercedes szybko uporał się z uruchomieniem W05 i Nico Rosberg mógł wyjechać na tor. Niestety, nawet gdyby chciał pozostać na nim dłużej, to przygoda Guttiereza ze żwirową pułapką przerwała sesję.
Z informacji docierających z toru wynika, że Mercedes ma już komplet części potrzebnych do naprawienia W05, więc w garażu rozpoczął się gorączkowy czas.
Jenson Button powraca na tor, tymczasem ekipa McLarena potwierdziła nawiązanie współpracy z Erickiem Boullier. Francuz będzie dyrektorem wyścigowym, a nad sobą będzie miał szefa zespołu, który zostanie zaprezentowany wkrótce.
Mała ciekawostka. Nad głowami kierowców, można zauważyć małe światełko w kolorze zielonym lub czerwonym. Jest to informacja dotycząca statusu pracy systemu ERS. Podobnie było w przypadku KERS, jednak wtedy lampka sygnalizacyjna znajdowała się na nadwoziu, przed kokpitem kierowcy.
Here is a picture of mandatory ERS status light #F1 – pic.twitter.com/8M4b13VR5Y
— f1talks.pl (@f1talks) January 29, 2014
Tył nowego bolidu McLarena wzbudził spore zainteresowanie. Tak zwane „siedzenie dla małpki” wydaje się być przytwierdzone do elementów zawieszenia, które również same w sobie wydają się mieć niekonwencjonalny kształt.
A look at the rear of the McLaren MP4-29 http://t.co/7SAAOX7UAI #skyf1 pic.twitter.com/vF98OJo8sX
— Sky Sports F1 (@SkySportsF1) January 29, 2014
W międzyczasie Sebastian Vettel zaliczył okrążenie instalacyjne.
Bottas pojawił się na torze i w pierwszym mierzonym kółku uzyskał najlepszy dzisiaj czas 1:38.944. Na kolejnym okrążeniu urwał kolejne części sekundy – 1:38.374.
Bolid zespołu Marussia jest w drodze do Jerez. Transport dotrze na tor około godziny 14:30, więc jest mało prawdopodobne, że MR03 wyjedzie dzisiaj na tor.
.@Marussia_F1Team are hoping to be in #Jerez by around 1430, seems unlikely they'll be running today though
— Daniel Johnson (@danielt_johnson) January 29, 2014
Nowe przednie skrzydło dla W05 prawdopodobnie dotarło na tor (lub cały czas tam było), be Mercedes wkrótce powinien pojawić się na torze.
Mercedes has just informed us that it expects to be running late morning today http://t.co/iOBmJNtxQh #F1
— Crash.Net (@CRASH_NET) January 29, 2014
Poruszenie na torze, bo Raikkonen wykonał pierwszy w tym sezonie manewr wyprzedzania. Ofiarą padł Guttierez.
Na torze nadal największe zainteresowanie budzi „sztuczny deszcz”.
But before any of the teams made it out, this guy was on track completing a lap – pic.twitter.com/i6O6DbwRrr
— ESPN F1 (@ESPNF1) January 29, 2014
Bo77as również zaliczył okrążenie instalacyjne.
#F1 2014 Blue tyre paint matches livery nicely pic.twitter.com/bCcuMq3Tch
— thejudge13 (@thejudge13) January 29, 2014
A oto i potwierdzenie.
MP4-29 is go! #F1 #Jerez pic.twitter.com/INoD73EOov
— McLaren (@McLarenF1) January 29, 2014
McLaren jest pierwszym zespołem, który wysłał bolid na tor. Dla MP4-29 będzie to debiut podczas tegorocznych testów.
Zielona flaga, wkrótce pierwsze bolidy powinny pojawić się na torze. Wiele zespołów będzie próbowało nadrobić stracony wczoraj czas.
Na torze nadal nie ma zielonej flagi. W padoku cisza, więc nie powinniśmy się spodziewać zbyt szybkich wyjazdów.
A oto i zdjęcie wspomnianego wcześniej specjalistycznego sprzętu nawadniającego.
Check out the rooster tails on that! Some seriously funky rear aero package going on there… #F1 #Jerez pic.twitter.com/8YGVXH0SjA
— MERCEDES AMG F1 (@MercedesAMGF1) January 29, 2014
Ponieważ na torze pojawił się jedynie traktor, dodatkowo polewający nawierzchnię wodą, warto poświęcić chwilę, by przyjrzeć się bliżej bolidom, które wczoraj pokonały pierwsze kilometry [GALERIA] – http://www.f1talks.pl/2014/01/29/pierwszy-dzien-testow-w-jerez-w-obiektywie/
Firma Pirelli zdecydowała, że dziś odbędą się testy na mokro, piątek będzie normalnym dniem testowym.
So Pirelli has decided to make today the wet running day, leaving Friday free for normal running
— Adam Cooper (@adamcooperf1) January 29, 2014
Powoli na torze zaczyna robić się coraz bardziej tłoczno. Po całonocnych pracach nocna zmiana mechaników udaje się na zasłużony odpoczynek, a ich obowiązki przejmuje inny zespół.
Drugi dzień testów w Jerez rozpoczyna się deszczowo. Po nocnych opadach, tor jest jeszcze mokry. Jeśli taka pogoda się utrzyma to Pirelli prawdopodobnie zarządzi dzień testowania deszczówek, bo taki jest zapisany w harmonogramie testów. Jeśli to przeschnie, a w czwartek nadal będzie sucho, to włoski producent w piątek zamierza wylać hektolitry wody, aby umożliwić zespołom sprawdzenie opon deszczowych.
(29 sty 09:09)
…teraz co chwila odśnieża się zdjęcie szmabiarki..
(29 sty 09:11)
Hehe niezły sprzęt specjalistyczny do nawadniania toru
(29 sty 11:41)
Na beczce powinno być wielkie logo PIRELLI i powinien być obuty w Cinturato zielone.
(29 sty 09:28)
Pamiętając wczorajsze sugestie, może mógłbyś rozdzielić relację na dwie części – tę z LT i tę z materiałami zdjęciowymi i filmowymi?
(29 sty 09:40)
LT nie ma wpływu na częstotliwość odświeżania relacji. Wpisy aktualizują się co 120 sekund.
(29 sty 09:47)
Nie obraź się, ale idę na Autosport
(tam jest lepszy mechanizm aktualizacji, nie wymagający ładowania wszystkiego od nowa – a poza tym GUT zrobił już trzy mierzone okrążenia, których w tabelce na razie niet).
(29 sty 10:23)
Nie będziemy płakać
(29 sty 20:24)
Co za ulga
(29 sty 10:48)
300 km przed torem, do bolidu marussi powinien wsiasc driver i dotrzec na tor najszybciej jak sie da
.
P.S. Strona odswieza sie chyba co 15-20sekund.
(29 sty 10:58)
Robisz kawał świetnej roboty Mr.Big dla wszystkich fanów F1. Ten kto nie prowadził bloga ten nie wie jaki to wysiłek i wypisuje bzdety. Pozdrawiam malkontentów i autora bloga
(29 sty 11:21)
Mercedes wprowadził hamulce aerodynamiczne na tylnym zawieszeniu?
(29 sty 12:01)
To akurat McLaren jest
(29 sty 13:34)
Mr. BigStuff
Dzięki za taką relacje! Świetna robota. Dzięki poprawie odświeżania, da się czytać relacje. Good JOB!
(29 sty 14:02)
W jakich godzinach odbywają sie testy? 8-14?
(29 sty 14:08)
Od 9:00-17:00.
(29 sty 15:26)
A co z tym kijem Saubera? Tak za każdym razem będzie wyglądało ściąganie samochodu z toru? Kij do uziemienia i gumowe rękawice?
(29 sty 15:51)
Może tego powinni spróbować: http://faktopedia.pl/476315
(29 sty 16:15)
Problemem w czytaniu nie jest odświeżanie LT. Co 15 sekund odświeżają się zdjęcia. Sorry, ale strasznie to irytujące… Może da się coś wyregulować? W końcu po to są testy, nie?