Czekając na werdykt

Trwa drugi i zarazem ostatni dzień posiedzenia Trybunału Arbitrażowego FIA w Paryżu. W ciągu kilku najbliższych godzin powinniśmy poznać wynik pracy dwunastu sędziów. W tym wpisie postaram się na bieżąco umieszczać wszystkie informacje docierające z Paryża.

[12.51]

[13:50] Oficjalne stanowisku trybuału:

Decision of the International Tribunal

The Tribunal, after having heard the parties and examined their submissions, decided that:

Mercedes be reprimanded;

Mercedes be suspended from participating in the forthcoming “three day young driver training test”;

Pirelli be reprimanded.

and rejected all other and further conclusions.

[12.48]

[13:45] Mercedes ukarany – http://www.f1talks.pl/2013/06/21/mercedes-ukarany/

[12.12]

[13:12] Na werdykt musimy poczekać jeszcze około 50 minut.

[11.22]

[12:22] Ciągle czekamy na werdykt, który prawdopodobnie jest już znany zainteresowanym stronom…

[11.01]

[11:58] Testy przeprowadzone przez Ferrari działają mocno na korzyść Mercedesa. Odbywały się w podobnych okolicznościach,wykorzystano te same procedury, więc część zarzutów stawianych niemieckiemu producentowi prawdopodobnie będzie odrzucona. Jedyna różnicę stanowi rocznik samochodu, bo skoro test z udziałem Massy nie wzbudził sprzeciwu FIA, to Rosberg i Hamilton powinni również zostać „rozgrzeszeni”.

[10.57]

[11:55] Werdykt powinien zostać opublikowany w ciągu kilku następnych minut…

[10.38]

[11:35] Pojawiają się sugestie, że włoski producent opon może wystąpić na drogę sądową przeciwko FIA. Wezwanie przed Trybunał Arbitrażowy, mimo, że Pirelli nie jest pod jurysdykcją FIA, miało narazić na szwank dobre imię firmy.

[10.14]

[11:10] Wracając jeszcze do wczorajszych zeznań Mercedesa. Według przedstawiciela niemieckiego koncernu kierowcy używali czarnych kasków ze względów bezpieczeństwa. Na torze w tym czasie pracowało tylko kilku ochroniarzy, a czarne kaski miały zapewnić kierowcom anonimowość i nie wzbudzać zainteresowania kibiców.

[09.58]

[10:57] Z najnowszych informacji wynika, że werdykt możemy poznać w okolicach południa.

[09.54]

[10:55] Protokół w takich sytuacjach przewiduje, że o werdykcie najpierw zostaną poinformowane podmioty, których dotyczy postępowanie. W dalszej kolejności zespoły, które wniosły protest, a potem pozostałe zespoły. Dopiero po wypełnieniu tych formalności werdykt zostanie ogłoszony publicznie.

[09.47]

[10:45] Pojawił się całkiem nowy aspekt sprawy, dotyczący bezpośrednio najmłodszych zespołów w stawce. Jeśli trybunał zdecyduje się wykluczyć Mercedesa z klasyfikacji konstruktorów, to zarówno Caterham, jak i Marussia otrzymają spory zastrzyk gotówki z tytułu podziału zysków. Od tego sezonu tylko pierwsza dziesiątka może liczyć na tego typu wsparcie finansowe.

[09.37]

[10:40] Decyzja Trybunału Arbitrażowego nie jest ostateczna, może zostać zakwestionowana i przedstawiona przed Międzynarodowy Sąd Apelacyjny.

[09.35]

[10:40] Kilka ciekawych uwag dotyczących całej sprawy znajdziecie w materiale Petera Windsora, który zaprosił do rozmowy redaktora naczelnego magazynu F1 Racing, Anthonego Rowlinsona – http://youtu.be/prU2xji3e48

[09.32]

[10:35] Warto również obejrzeć materiał przygotowany przez telewizję Sky Sports, która wysłała do Paryża swoją ekipę reporterów – http://www1.skysports.com/watch/video/sports/formula-1/8785686/kravitz-looks-at-testgate

[09.30]

[10:30] Wszystkim, którzy dopiero dzisiaj wgryzają się w sprawę polecam relację z wczorajszego dnia oraz krótkie podsumowanie, które przygotowałem dzisiejszego poranka.

[09.20]

[10:10] Z informacji, które właśnie otrzymałem wynika, że werdykt powinien zostać ogłoszony w okolicach godziny 14:00.