Modyfikacje przepływomierzy będą zakazane
Podczas gdy Ecclestone szuka sposobu na poprawę atrakcyjności wyścigów FIA wprowadza zakaz modyfikowania przepływomierzy, który ma obowiązywać od wyścigu w Hiszpanii. Według serwisu Auto Motor und Sport właśnie taka informacja miała się znaleźć w dyrektywie technicznej, przekazanej zespołom w trakcie trwającego tygodnia.
Michael Schmidt w swoim artykule przekonuje, że 95% problemów z poprawnością działania przepływomierzy było wynikiem modyfikacji wykonywanych przez zespoły. Najwięcej zmian, umożliwiających wpasowanie urządzenia pomiarowego w instalację miały wykonać zespoły zasilane jednostkami Renault, zespoły, które miały w tym elemencie najwięcej problemów. Od GP Hiszpanii wszystkie zespoły będą miały obowiązek stosowania przepływomierzy w formie, w jakiej zostały one dostarczone przez producenta, firmę Gill Sensors.
Warta odnotowania jest również informacja, że jeśli zmiana nie przyniesie spodziewanych rezultatów to FIA skupi swoją uwagę na paliwie wykorzystywanym przez zespoły zasilane jednostkami z Viry. Nieoficjalnie mówi się, że zespół Toro Rosso, mimo, że jest sponsorowany przez koncern petrochemiczny CEPSA, podobnie jak Red Bull, Lotus oraz Caterham, korzysta z paliw oraz smarów dostarczanych przez firmę Total.
(04 Apr 09:47)
“Warta odnotowania jest również informacja, że jeśli zmiana nie przyniesie spodziewanych rezultatów to FIA skupi swoją uwagę na paliwie wykorzystywanym przez zespoły zasilane jednostkami z Viry. Nieoficjalnie mówi się, że zespół Toro Rosso, mimo, że jest sponsorowany przez koncern petrochemiczny CEPSA, podobnie jak Red Bull, Lotus oraz Caterham, korzysta z paliw oraz smarów dostarczanych przez firmę Total.”
Muszę przyznać ,że ten akapit to istny majstersztyk… całkowicie godny jego autora i dlatego tylko on wie co jedno ma z drugim wspólnego…Widzę ,że forma jest – masa i rzeźba. Tak trzymać !!!
(04 Apr 12:52)
Nie ma to jak wypowiadać się w imieniu całego internetu. Tak trzymać !!!
(04 Apr 13:58)
Bądź litościwy, Sokół sobie z niego kpi a Ty się dokładasz.
A biedak po prostu nie zrozumiał, bo za dużo informacji na raz i się zakleszczył jak oprogramowanie jednostki Renault 😀
(04 Apr 12:59)
Renault coś kręci albo nie ma pojęcia czemu mają większe problemy z pomiarami niż inni i robi więcej zmian w tym temacie.
Jak na razie tylko jeden silnik Renault dostał bana więc nie można stwierdzić że wszystkie mają przewagę, może być wręcz przeciwni.