Modyfikacje przepływomierzy będą zakazane

Podczas gdy Ecclestone szuka sposobu na poprawę atrakcyjności wyścigów FIA wprowadza zakaz modyfikowania przepływomierzy, który ma obowiązywać od wyścigu w Hiszpanii. Według serwisu Auto Motor und Sport właśnie taka informacja miała się znaleźć w dyrektywie technicznej, przekazanej zespołom w trakcie trwającego tygodnia.

Michael Schmidt w swoim artykule przekonuje, że 95% problemów z poprawnością działania przepływomierzy było wynikiem modyfikacji wykonywanych przez zespoły. Najwięcej zmian, umożliwiających wpasowanie urządzenia pomiarowego w instalację miały wykonać zespoły zasilane jednostkami Renault, zespoły, które miały w tym elemencie najwięcej problemów. Od GP Hiszpanii wszystkie zespoły będą miały obowiązek stosowania przepływomierzy w formie, w jakiej zostały one dostarczone przez producenta, firmę Gill Sensors.

Warta odnotowania jest również informacja, że jeśli zmiana nie przyniesie spodziewanych rezultatów to FIA skupi swoją uwagę na paliwie wykorzystywanym przez zespoły zasilane jednostkami z Viry. Nieoficjalnie mówi się, że zespół Toro Rosso, mimo, że jest sponsorowany przez koncern petrochemiczny CEPSA, podobnie jak Red Bull, Lotus oraz Caterham, korzysta z paliw oraz smarów dostarczanych przez firmę Total.