Lotus Renault GP
To o czym pisałem już wielokrotnie stało się faktem. Zespół Renault podpisał kontrakt sponsorski z Group Lotus warty 100 milionów dolarów, obowiązujący do końca sezonu 2017. Teraz Renault spokojne o przyszłość zespołu prawdopodobnie odda (już oddał – potwierdzone) swoje udziały spółce Genii, która część z nich lub całość przekaże malezyjskiemu partnerowi. Można powiedzieć, że tym samym francuski producent przeszedł na pozycję dostawcy technologii i w przyszłym sezonie będą z jego usług korzystać trzy zespoły: Lotus Renault, Team Lotus oraz Red Bull. Ciągle zagadką jest sądowy finał sporu o możliwość wykorzystania nazwy Lotus przez zespół Tonego Fernandesa. Znawcy tematu piszą, że prawdopodobnie na starcie sezonu 2011 zobaczymy dwa zespoły z Lotusem w nazwie a co jeszcze bardziej zabawne oba napędzane silnikami Renault.
Kolejną zagadką są również barwy wyżej wspomnianych zespołów. Fernandes sprytnie ubiegł “kolegów” z Protona i zapowiedział wykorzystanie historycznych barw czarny-złoty nawet w sytuacji gdy zostanie zmuszony do zmiany nazwy. Podobna deklaracja padła również ze strony Renault w oficjalnym oświadczeniu:
For 2011, the Lotus Renault GP cars will race in a new interpretation of the iconic black and gold colours that were last used when Lotus and Renault joined forces in the 1980s. This livery, which has been on the drawing board for over two months in order to reinterpret its iconic graphic signature to suit modern media requirements, is sure to strike a powerful chord with the sport’s enthusiasts around the world.
Jeśli wszystko się utrzyma to kibice i dziennikarze będą mieli wiele kłopotów w rozróżnieniu obu zespołów. Nie dość, że nazwy będą prawie identyczne (Lotus Renault i Team Lotus Renault) to i samochody nie będą się od siebie wiele różniły.
A tak ma wyglądać przyszłoroczna maszyna Roberta Kubicy:
Jak Wam się podoba?
UPDATE [11:30]
Tony Fernandes wydaje się być zadowolony z obrotu sytuacji:
UPDATE [12:30]
Pawelec bardzo słusznie zauważył:
Zauważyłem brak Łady jako sponsora i innych rosyjskich sponsorów, czyżby oznaczało to, ze Pietrow odchodzi z Renault?
UPDATE [13:30]
Pierwsze prawdziwe zdjęcie nowego malowania Renault zaprezentowane na obecnym modelu R30:
(08 Dec 12:54)
Bolid ładny, cieszę się ogromnie z podpisania kontraktu, w końcu więcej pieniędzy na bolid będzie.
Mnie osobiście interesuje jak wygląda sprawa sponsorów Reanult, na widocznym zdjęcu rzuca się w oczy fakt braku HP jako sponsora.
Dziwne również wydaje mnie się, że tak szybko ujawniają malowanie (o ile zdjęcie to opublokowało Renault), albo boją się Fernandesa, albo…
(08 Dec 13:26)
Na stronie renaultF1 jest dokładnie to samo zdjęcie, co może oznaczać, że to raczej oficjalna wersja malowania na 2011. Co do sponsorów – tutaj akurat nie przywiązywał bym wagi do tego czy są rosyjscy sponsorzy czy nie bo to logiczne, że skoro umowa nie podpisana, to brak sponsorów Petrova. Brak HP – faktycznie zastanawiające. Co do MasterCard – z tego co gdzieś wyczytałem (nie pamietam źródła) to wybrali innny team -zdaje się MercedesGP.
(08 Dec 12:41)
100 milionów nie jest czasem rozłożone na raty, a nie jako wkład na dzień dzisiejszy ? teraz kiedy jest oficjalnie potwierdzone udział Protona, wg mnie będzie spór dalej trwał, teraz chciałbym zobaczyć kogoś konkretnego jako partnera Polaka
(08 Dec 12:57)
Bolid Renault w tegorocznym malowaniu wyglądał ciekawie i dobrze się wyróżniał na tle innych.
Historyczne barwy Lotusa… Gdyby nie fakt, że obie stajnie będą praktycznie identyczne… Byłoby super.
Co do kierowcy nr 2… Pieniążki i wszystko jasne.
A ja coraz bardziej wątpię czy Renault poprowadzi Kubice do tytułu MŚ :/
(08 Dec 13:03)
Renault jako takie już nie, Lotus Renault GP zdecydowanie prędzej 😀
Z kolorami może nie będzie aż takich problemów tak jak wygląda to w tej chwili, wygra ten który pierwszy oficjalnie zaprezentuje bolid. Poza tym Fernandes zawsze może zmienić układ tych barw, z czarno-złotego na złoto-czarne.
Ale to jest tam kosmetyka i pierdoła, mnie interesuje kto zajmie drugi fotel obok Roberta. Pietrow? Heidfeld? Hulkenberg? Jak jest konkretna kasa to powinien być drugi mocniejszy kierowca… Ciekawe co z tego wyniknie ?
(08 Dec 14:01)
Sorry, ze post pod postem.
Zauważyłem brak Łady jako sponsora i innych rosyjskich sponsorów, czyżby oznaczało to, ze Pietrow odchodzi z Renault?
W tym przypadku 2 kierowcą zostanie wg. mnie Hulkenberg, bo:
-pokazal sie z dobrej strony w tym roku
-Heidfeld mowil o sciganiu sie dla BMW w DTM
-jest najlepszą z opcji
Jedynym minusem jest brak pokaźnego sponsora.
A jak wygląda sprawa z Mastercard, który miał zostać sponsorem Renault?
(08 Dec 14:29)
Malowanie jest jak najbardziej oficjalne. Według zespołu mogą się pojawić jedynie kosmetyczne zmiany i pewnie kilka nowych naklejek z nazwami sponsorów
(08 Dec 14:46)
Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia na 2011. Czy w koncu POLSAT zrobi porządek z F1, po pierwsze Polsat zarobił na F1 w 2010r 30mln PLN, 10 mln wiecej niż w roku poprzednim. Czy na prawdę nie nie stać ich żeby wysłać korespondentów na tor? Komentowanie ze studia jest żałosne – i powiem szczerze, że jak w roku następnym będzie to wyglądało tak samo, to mam nadzieje że Polsat Straci F1, pamiętam jak kiedyś na C+ była Formula1 moim zdaniem było to milion razy bardziej profesjonalne. Mi tam Borowczyk nie przeszkadza, Małorycy też, brakuje mi Sokoła, to był koleś, który wiedział o F1 wszystko, myśle że dzięki takim ludziom jak on studio F1 mogło by wyglądać jak w BBC. Kolejna kwestia – Transmisje HD- podobno od 2012 – dlaczego? 2012 to już 3D będzie standardem. Marzą mi sie relacje jak kiedyś – kilka kamer do wyboru, świetne studio, bez głupich SMSowych gierek, bo to obniża wartość całego programu, ale studio F1 z prawdziwego zdarzenia no i kluczowa sprawa – bez Zientarskiego – niech już zostanie w tej koszuli flanelowej i pokazuje te stare fury bo na tym się zna, a F1 wydaje mi się to nie jego bajka.
(08 Dec 14:47)
HP dostarczał i dostarczać będzie cały osprzęt "komputerowy" dla zespołu i za pewne w przyszłym roku również to będzie robić, nie wiadomo tylko czy tak jak do tej pory wpłaci na konto zespołu kwotę 5 mln euro. Z innych sponsorów powinno pojawić się logo N-gine i Lotto jako osobistych partnerów Roberta, może Proton jako całość coś od siebie dorzuci, nie można wykluczyć obecności i wsparcia Petronas(a/u) czyli bliskiego współpracownika Protona. Poza tym jak MasterCard przejmie pałeczkę tytularza w Mercedesie to już tym bardziej. Lotus Renault Petronas GP -> mi się takie cuś podoba 😀
Rosyjscy sponsorzy ? Hmmm, rzeczywiście ciekawa sprawa ale co tam natomiast robi Snoras? Niby litewski ale z właścicielem Rosjaninem, nie do końca klarowna sytuacja.
(08 Dec 15:18)
Model studyjny jest piękny, przemalowany R30 jeszcze piękniejszy…
Ciekawe w jakim kasku ujrzymy Roberta? To w sumie dobre pytanie na drobny konkursik MrBigStuff 😀 Z racji że wciąż cierpimy na sezon ogórkowy i panującą nudę myślę że wielu odwiedzających tą stronę wzięło by w czymś takim udział. Ja również do tego grona się zaliczam i co więcej chętnie dołożył bym się do jakieś drobnej nagrody dla zwycięzcy, np. do oficjalnej czapeczki Lotus Renault GP.
(08 Dec 15:59)
…wszystko ładnie i pięknie tylko ta czerwień jest ni przypiął ni przyłatał.
Poza tym jak to będzie wyglądało gdy 1Malaysia F1 Team ( czyli tzw. Team Lotus) będzie miał podobne malowanie, człon Lotus w nazwie a na dodatek będzie napędzany silnikiem Renault ;-P TOSZ TO ŚMIECH NA SALI.
Poza tym czy ta sytuacja się nie odbije negatywnie na kwestii pozyskania nowych sponsorów – Przykładowa sytuacja wywiad z Prezesem wielkiej korporacji :
– w media donoszą że podpisaliście Państwo umowę sponsorską z którymś z czołowych Teamów F1,
+ tak to prawda przez kolejne 2 late będziemy partnerem Lotusa,
– Lotusa … tzn.
+ …Lotus Renault
– mówi Pan o silniku…
+ nie mam na myśli Lotus Renault GP z Kubica w składzie…
– ….ach tak…
+ wie Pan co poziom tego wywiadu jest żenujący na drugi raz radze się lepiej przygotować.
– ale ale…..
(08 Dec 16:48)
Podejrzewam że przy takim obrocie spraw Tony w końcu skapituluje, jeśli nie zmusi go do tego Proton to równie dobrze może dostać "w ciry" od FIA z samym Bernie na czele która nie powinna godzić się na dwa niezależne od siebie zespoły Lotusa. Swoją drogą dużo niejasnych wątków w tej sprawie, zespół Fernandesa na liście z przed kilku tygodni figuruje jako Team Lotus a Renault jako jeszcze Renault ale podczas testów podpisywano ich w dokumentach jako Lotus-Renault, Fernandes wcześniej "zamówił" sobie czarno-złote barwy ale to Lotus-Renault GP jako pierwsze zaprezentowało bolid w tych barwach. Cóż,patrząc to przebieg tej sprawy wygląda to mniej więcej tak : Fernandes mówi że coś zrobi ale to Lotus-Renault właśnie to coś robi. I chyba ostateczny rozsądca/mediator w tej sprawie będzie kierował się nie słowami a czynami więc czysto teoretycznie wygrana leży w rękach Lotus-Renault GP…
Niejeden wprawiony prawnik miał by problem z taką sprawą 😀
(08 Dec 16:54)
Spójrzcie na to, wygląd Lotusa T128 wzorowany na wozie Fittipaldiego, L 72D :
http://www.electroduo.com/LotusT128EF/LotusT128_E…
(08 Dec 16:57)
Nic a nic nie podobne. A ja ciągle mam w pamięci bolid Brawn GP z początku sezonu – prostota rządzi http://year2008-2009.student-direct.co.uk/wp-cont…
(08 Dec 17:03)
Wierząc doniesie które cytuje za portalem F1zone Pietrov chyba jednak pozostanie partnerem Kubicy na kolejny rok a może i więcej.
Oto fragment wypowiedzi "obecnych" włodarzy Lotus-Renault GP:
"Co więcej, Genii daje Protonowi możliwość wykorzystania jej aktualnych relacji biznesowych w Rosji oraz w innych częściach świata, co ma zwiększyć globalny zasięg marki Proton."
(08 Dec 17:10)
a jak Kubica będzie wygrywał w 2011 to jaki hymn zagrają dla zespołu ? francuski czy brytyjski ?
(08 Dec 17:11)
Zgadzam sie, ale mimo wszystko ta wizja moze sugerowac w jakim kierunku chcialby pojsc Tony malujac bolid na czarny i zloty.
Swoja droga juz sobie wyobrazam do jakich pomylek i 'sensacji dochodzilo by w polsatowskim studio F1… " AB :Lewis Hamilton dobiera sie do czarno-zlotego Lotusa. MK : Tylko którego bo sa ich az cztery? ÁB : To ja moze lepiej powiem o tym ze Nicole Scherzinger jest dzis na torze…":D
(08 Dec 17:13)
@ Alakhai
Raczej brytyjski, pod numerem na bolidzie pojawia sie brytyjska flaga, poza tym siedziba pozostanie ta sama.
(08 Dec 17:24)
Marzyłem o różowym bolidzie, ale chyba jeszcze nie w tym roku. 😉 Nie zdziwił bym się za to, gdyby drugim kierowcom został jakiś malezyjczyk. Były już przecież takie przymiarki, a i Rosja ma swój zespół, więc grać na nich markietingowo będzie ciężko. Zresztą jak by poczytać rosyjskie serwisy poświęcone F1, to o pietrowie wypowiadają się raczej chłodno. Proton to zdaje się firma państwowa, więc i o sponsoring się nie martwię. Jestem jedynie ciekaw w jakim stopniu Lopez uchroni zespół przed spieprzeniem przez ludzi z protona – ot taka nieufność do firm państwowych.
Te 100mln$ to było jakiś czas temu mówione, iż będzie wypłacane w ratach.
Tak czy siak, moim zdaniem zespołowi "Lotus Reno GP Coś Tam" nie brak niczego aby zwyciężać, więc czekam z nadzieją na start przyszłego sezonu.
(08 Dec 17:51)
Jak na razie jest tylko jeden Malezyjczyk w miarę godny uwagi to Fairuz Fauzy ale pracę w F1 już ma 🙂 I to w tym pierwszy tworze który miał być tym oryginalnym Lotusem ale raczej nim nie będzie 😀
A co do tematu drugiego siedziska w R31 czy jak się tam będzie nazywał to chyba jednak Petrov/Pietrow Witija Raketa . Proton ma wielką szansę skorzystać z kontatków Genii i Lopeza na wschodzie by rozszerzać zasięg swojej marki. Nie zdziwię się jak na dniach Oksana powie o przedłużeniu kontraktu Witka a kilka dni później pojawią się informacje o otwarciu pierwszego w Rosji salonu marki Proton/Lotus… Aczkolwiek, aczkolwiek kasa która wpłynie zawsze będzie przydatna i potrzebna, Rosjanin nie powinien się już tak często rozwalać i przywozić więcej punktów a każdy zaoszczędzony rubel powędruje do inżynierów by ci zbudowali coś nowego dla Roberta. Z drugiej strony nie spodziewam się od razu jakiś cudów ze strony Lotus-Renault GP i zdecydowanie bardziej wolę przeżyć miłe zaskoczenie z ich strony 😉
(08 Dec 18:25)
@ Phil
Nie mogłem sobie przypomnieć jak on się nazywa. Czy Fauzy ma posadę na 2011 rok to nie wiem, ale zawsze zostaje jeszcze Nabil Jaffri. 🙂 Bolidem F1 już jeździł, no i można Петров-a (najwłaściwsza wersja nazwiska :)) nim postraszyć.
Pożyjemy, zobaczymy. 🙂
(08 Dec 18:46)
Jestem pewien że tak jako tester w Team Lotus/Lotus Racing/1Malaysian .
Nabil Jaffri jeździło jednorazowo i raczej krótko więc od takiego żółtodzioba wolałbym Petrova… Najchętniej widziałbym tam obok Roberta Bruno Sennę. Uważam że to zdolny i całkiem perspektywiczny kierowca, do tego bardzo sympatyczny a jego nazwisko idealnie wpasowało by się w ten powrót do Legendy.
😀
(08 Dec 21:51)
Senna brzmiałby ciekawie, ale czy ciekawie by jeździł? Na to pytanie nie znam odpowiedzi, ale moim faworytem do drugiego fotela w Lotus Reault (tego od Kubicy ;D) jest Karun Chandok. Nieprozumieniem dla mnie było wyrzucenie go z pierwszego składu HRT. Wg. mnie to bardzo zdolny i perspektywiczny chłopak, a w dodatku sympatyczny. Poza tym przedstawiciel Indii, w których miliarderów nie brakuje, a i swoje GP będzie miał. Co myślicie?
(08 Dec 21:51)
Na wielu stronach mówi się o tym ze bolidy zespołów Lotus Renault GP i Team Lotus będą bardzo podobne może i tak będzie ale jakoś nie widzę aby ktoś robił sobie problem z powodu podobieństwa bolidów RedBull'a i Toro Rosso. A jeśli chodzi o sama nazwę Lotus myślę że może zastrzedz sobie tą nazwę sam Proton i Tony F. czy mu się to podoba czy nie będzie musiał słowo Lotus usunąć z nazwy swojego team'u.
(08 Dec 22:44)
Ciekawe jak zakończy się konflikt na linii Proton – 1 Malaysia. Oba będą mieć podobne nazwy, ten sam silnik i niemal identyczne malowanie. Moim zdaniem prawo jest po stronie Protona.
Pamiętam, że kiedyś jeden z komentujących (bodajże D-D) pod wpisem dotyczącym możliwego przejęcia Renault przez Lotusa bardzo fajnie opisał historię nazwy Lotus oraz udział Davida Hunta w tym całym zamieszaniu. Niestety tamte wpisy przepadły…
Malowanie prezentuje się ciekawie ale czerwone tło Total nie pasuje, zresztą przy żółto-czarnym malowaniu też nie pasowało.
(08 Dec 22:50)
@Ravf
Szczerze to kibicuję Fernandesowi. Wskrzesił ducha Lotusa i zebrał sympatyków z całego świata. Dopiero wtedy Proton za namową Danego Bahara (człowieka, który wcześniej związany był z Ferrari) postanowił to wykorzystać do zrobienia pieniędzy na produkcji sportowych samochodów. Proton i Grup Lotus nie wchodzą do F1 dla ścigania, Fernandes wszedł właśnie z tego powodu. Dla mnie to duża różnica. Tym bardziej mierżą mnie gadki ze strony Lotus Group o tradycji i o tym, że tylko oni są prawdziwym Lotusem. Tak są od roku kiedy to wyczuli w tym duże pieniądze…
(08 Dec 22:53)
@Macieju91
Z podobieństwem Red Bulla i Toro Rosso masz połowicznie rację, są podobne ale nie można zapominać że oba zespoły mają tego samego właściciela a STR jest "młodzieżówką" RB. Z resztą podobieństw należy doszukiwać się już w nazwie, "Toro Rosso" po włosku to nic innego jak Czerwony Byk. A czymże w polskim tłumaczeniu jest Red Bull? Dokładnie tym samym 😀
Z Lotusami sprawa była zdecydowanie inna. Dwa zespoły, dwóch właścicieli i zupełnie inne cele tych zespołów, Lotus Renault GP ma ambicję na mistrzostwo w przeciągu kilku sezonów, Team Lotus w przeciągu kilku sezonów chce znaleźć się w środku stawki i od czasu do czasu postawić swojego zawodnika na pudle.
@ Bartek
Senna idealnie wpasował by się w odtwarzanie Legendy Lotusa a Karun mógłby stworzyć zupełnie nową i to w okół własnej osoby, wyobraź sobie co by się stało gdyby w barwach LR GP odniósł swoje pierwsze zwycięstwo, jestem pewien że medialnie stokrotnie przebił by to co było po Montreal 2008. A i że sponsorzy to już w ogóle chociaż mimo wszystko z osobistej sympatii dla Karuna wolałbym widzieć go w Force India a u boku Kubicy z mocniejszych zawodników chciałbym zobaczyć albo Nicka Heidfelda albo Paula Di Resta 😀
(08 Dec 22:57)
@ Ravf
Napisałem o tym jak to się najprawdopodobniej potoczy kilka postów wyżej, ale żebyś nie musiał nie potrzebnie szukać, cytuję :
"Podejrzewam że przy takim obrocie spraw Tony w końcu skapituluje, jeśli nie zmusi go do tego Proton to równie dobrze może dostać “w ciry” od FIA z samym Bernie na czele która nie powinna godzić się na dwa niezależne od siebie zespoły Lotusa. Swoją drogą dużo niejasnych wątków w tej sprawie, zespół Fernandesa na liście z przed kilku tygodni figuruje jako Team Lotus a Renault jako jeszcze Renault ale podczas testów podpisywano ich w dokumentach jako Lotus-Renault, Fernandes wcześniej “zamówił” sobie czarno-złote barwy ale to Lotus-Renault GP jako pierwsze zaprezentowało bolid w tych barwach. Cóż,patrząc to przebieg tej sprawy wygląda to mniej więcej tak : Fernandes mówi że coś zrobi ale to Lotus-Renault właśnie to coś robi. I chyba ostateczny rozsądca/mediator w tej sprawie będzie kierował się nie słowami a czynami więc czysto teoretycznie wygrana leży w rękach Lotus-Renault GP…"
(08 Dec 23:00)
@ MRBIGSTUFF
Co sądzisz o zaproponowanym przeze mnie konkursie? Jak dla mnie to jeden ze sposób na efektywne zabijanie nudy 😀
(08 Dec 23:23)
@Phil rozumiem cie bardzo dobrze jednakże mi chodziło o podobieństwo względem tego ja bolidy zespołów są malowane a nie jakie są ich struktury własnościowe itp
@Phil Pomysł na konkurs jako sposób na zabicie czasu w sezonie ogórkowym jaki właśnie nastał całkiem dobry tylko jak sięgam pamięcią wstecz i przypominam sobie sposoby malowania kasku przez naszego jedynaka to nie potrafię sobie wyobrazić Roberta w kasku innym niż takim który wzorem przypominał by te z poprzednich sezonów tylko że w kolorach czarnym i złotym (może po prostu zmieni tylko kolor z żółtego na złoty względem tegorocznego malowania) dlatego pomyślał bym nad innym pytaniem bo tutaj będzie bardzo dużo podobnych odpowiedzi i ciężko było by wyłonić zwycięzcę.
(08 Dec 23:26)
@mrbigstuff
Zgadzam się, że Fernandes podchodzi do F1 z olbrzymim zapałem, Proton zainteresował się dopiero gdy zobaczył, że można na tym sporo zarobić. Mimo wszytko z prawnego punktu widzenia to Proton jest w lepszej sytuacji…
@Phil
Dzięki za cytat. Pod tym wpisem jest tak dużo wpisów jak mało kiedy, większość komentarzy tylko pobieżnie przejrzałem… Właściwie to właśnie to miałem na myśli pisząc, że Proton jest w lepszej sytuacji prawnej.
(08 Dec 23:48)
@MaciejU91
W sumie masz sporo racji, warto pomyśleć nad nowym pytaniem a sprawę kasku możemy pozostawić na tzw. "wolną dyskusję" 😀 A co sądzisz o proponowanej nagrodzie? Czapeczka Lotus-Renault GP to świetna według mnie sprawa, ciekawe kiedy firmy produkujące gadżety wypuszczą nowe kolekcje, ciekawe jak będą prezentować się czarno-złote koszulki, ach! 😀
(09 Dec 00:12)
@Phil
Nagroda jest jak najbardziej na plus
Myślę że była by to spora gratka dla nie jednego fana F1.
Apropo twojego pytania myślę że gadżety dla fanów pojawią się w podobnym terminie co nowy bolid w oldschool'owych barwach Lotusa
(09 Dec 00:33)
Troszkę dziwną wypowiedź Tony'ego Fernandes'a na temat czarno-złotego malowania LR GP właśnie przeczytałem : "Wygląda na to, że oni próbują przejąć nasz pomysł na czarno-złote barwy. Mam radę: zatrzymajcie zielony i złoty, zaoszczędzając trochę pieniędzy na samochód!"
Czyżby chciał przez to powiedzieć że jeśli zespół Roberta nie zmieni malowania to wtedy spotkają się w sądzie?? Nie lubię knuć teorii spiskowych ale tak to zrozumiałem a co wy o tym myślicie??
(09 Dec 01:48)
@cort
"Interesuje mnie jeszcze jedna kwestia na 2011. Czy w koncu POLSAT zrobi porządek z F1"
Mysle, ze zdecydowanie nie, skoro sa zyski, znaczy ze komentatorzy robia swoja prace dobrze i zwiekszyli ogladalnosc, pozatym po co podnosic koszty, skoro ciemnogrod (polska) i tak to kupi i i tak bedzie ogladal … niestety nie mamy takiej kultury motorsportu jak chocby Wielka Brytania czy Niemcy … inna sprawa ze w Polsce zbyt czesto idzie sie na latwizne serwujac kicz tylko dlatego ze nie ma wartosciowej alternatywy i ze ten kicz przynosi kase.
@Phil
"HP dostarczał i dostarczać będzie cały osprzęt “komputerowy” dla zespołu i za pewne w przyszłym roku również to będzie robić, nie wiadomo tylko czy tak jak do tej pory wpłaci na konto zespołu kwotę 5 mln euro."
No to wspolczuje ludziom z IT zewpolu "(LOTUS) Renault GP/Team", ze musza sie z HP 'meczyc' 😉
(09 Dec 02:09)
Jako ciekawostkę można to, iż Proton występował jako sponsor Lotus Racing w lutym 2010 ( http://f1.pl/Galeria.816+M52ae0d340d6.0.html ) oraz to, że jest obecnie nadal wymieniany ( http://www.lotusracing.my/partners/proton.aspx ).
(09 Dec 02:41)
@cort
Pozatym co za roznica czy te same zakute lby beda siedziec w studio czy beda jezdzic na tor, poziom bedzie ten sam, musimy zmienic kierowce, nie samochod 😉
(09 Dec 11:14)
@cort- ostatnio coraz częściej mówi się, że HD 1 f1 ma być obecne jednak od 2011.
(09 Dec 12:41)
…jak słyszę że ktoś naciskał na wprowadzenie KERS w dodatku wymienia się przy okazji team Lotus-Renault ( mam na myśli ten z kubicą 😉 to ciarki mi przechodzą po plecach bo przypomina mi się sytuacja z BMW który był przekonany o zajebistości swojego rozwiązania :-/ .
Jedynym światełkiem w tunelu jest fakt że Red Bull puki nie dostał do rąk KERS-u narzekał na silniki Renault. Nagle gdy KERS trafił w ich ręce wydali oświadczenie jacy to oni są zadowoleni ze współpracy z Renault.
P.S przepraszam za przekleństwa 😉
(09 Dec 12:44)
@Piotr
Sprawa rozwoju KERS wychodzi znacznie poza F1. Na rynku pokazały się już pierwsze hybrydy wyposażone w ten system. W tym przypadku F1 (który to już raz) jest poligonem dla rozwiązań dla cywilnych aut.
(09 Dec 13:07)
Ja jestem ciekaw czy czarne będzie szybsze od żółtego:)Jak nie wymyślą jakiś nowinek to bedzie o to ciężko..a na kopiowaniu innych traci się duż czasu. No i obawiam się że łatwo będzie można pomylić bolidy z Mclarenem,HRT no i z bratem bliźniakiem(dwójajowym) inną ekipą z team Lotus Renault.Nie wiecie czy lotus bedzie startował z kersem?Bo jak sobie przypominam robert+bmw+kers = tragiczne wyniki.
(09 Dec 13:12)
Lotus Renault na pewno wystartuje z KERS bo oni byli jednym z zespołów, który naciskał na powrót tej technologii. Team Lotus zamierza natomiast skupić się na skonstruowaniu szybkiego auta a o wdrożeniu KERS mają pomyśleć w drugiej połowie sezonu.