Komunikaty związane z niezawodnością nadal legalne

Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami FIA, po spotkaniu z przedstawicielami zespołów i FOM, przygotowała nową, uszczuploną wersję listy zakazanych komunikatów. Zniknęły z niej wszystkie informacje dotyczące ustawień bolidu, będące bezpośrednio związane z niezawodnością bolidu. Komunikacja pomiędzy zespołem i kierowcą będzie uszczuplona o uwagi dotyczące sposobu czy też stylu jazdy.

W Singapurze nadal będziemy mogli usłyszeć instrukcje nakazujące kierowcy zmianę ustawień bolidu, poprzez przestawienie konkretnych pokręteł na kierownicy. Reszta komunikatów takich jak: hamuj 20 metrów wcześniej, aby zaoszczędzić paliwo, zmień balans hamulców w zakręcie numer 3, spróbuj innej linii jazdy w zakręcie 4, tylne opony się przegrzewają – będzie zakazana. Ograniczenia w pierwotnej postaci wejdą prawdopodobnie w życie dopiero w sezonie 2015.

Poniżej znajduje się lista komunikatów zakazanych, która znalazła się w dyrektywie technicznej, przekazanej zespołom w piątkowy poranek.

Messages not permitted (by radio or pit board)

– Driving lines on the circuit. – Contact with kerbs. – Car set up parameters for specific corners. – Comparative or absolute sector time detail of another driver. – Speeds in corners compared to another driver. – Gear selection compared with another driver. – Gear selection in general. – Braking points. – Rate of braking compared to another driver. – Rate of braking or application of brakes in general. – Car stability under braking. – Throttle application compared to another driver. – Throttle application in general. – Use of DRS compared with another driver. – Use of any overtake button. – Driving technique in general.