Piola: Tylne zawieszenie McLarena jest zgodne z przepisami

Giorgio Piola na łamach dzisiejszego wydania La Gazzetty odniósł się do tylnego zawieszenia w nowym bolidzie McLarena, które wywołało wczoraj burzę komentarzy. Szanowany w środowisku ekspert nie ma wątpliwości, co do legalności rozwiązania zastosowanego przez ekipę z Woking. Podobnie, jak to miało miejsce w przypadku nosa zespołu Lotus, tak i w tym przypadku projekt przed wdrożeniem został przedstawiony FIA. Miało to miejsce mniej więcej w połowie zeszłego sezonu.

Zobacz zdjęcia tylnej sekcji MP4-29 w galerii AMuS…

W krótkim artykule, opublikowanym przez włoski dziennik pojawiła się też wzmianka dotycząca możliwości skopiowania rozwiązania przez inne zespoły. Piola sugeruje, że będzie to trudne zadanie, bo McLaren zaprojektował tylne zawieszenie wokół swojej koncepcji.

Wczoraj głos w sprawie legalności zawieszenia MP4-29 zajął Adrian Newey. Projektant Red Bull stwierdził, że nie widział jeszcze zdjęć, ale z tego, co mu przekazano, to rozwiązanie McLarena łamie podstawowe zasady regulaminu technicznego.

„Nie widziałem zdjęć, ale z tego, co zostało opisane, wygląda, że zawieszenie ma osiem elementów, a tylko sześć jest dozwolonych. Co więcej, są szczegółowe zasady dotyczące szerokości zawieszenia.”

W nieco innym tonie, ale również z zainteresowaniem do rozwiązania ekipy z Woking, odniósł się James Allison. W jego ocenie, jest to zdecydowanie ciekawszy temat niż projekty nosów, które mimo różnic wizualnych, nie dają żadnemu z zespołów znacznej przewagi.

„Nie widziałem go jeszcze wyraźnie, wszystko co zobaczyłem to rozmazane zdjęcia. Mimo wszystko chciałbym się dowiedzieć więcej o tym rozwiązaniu, bo mocno mnie to intryguje.”