Remi Taffin: Faktem jest, że doświadczamy problemów

Remi Taffin, szef operacji wyścigowych Renault potwierdził, że źródło problemów, jakich doświadczają w Jerez zaopatrywane przez francuskiego producenta zespoły, leży właśnie w nowej jednostce napędowej.

„Faktem jest, że doświadczamy problemów, bo tak jest, kiedy masz nowy samochód. Z pewnością, wiemy, że mamy po naszej stronie jeden problem, który został zidentyfikowany i chcieliśmy go usunąć. Nie było to możliwe, więc zrobiliśmy tak dużo, jak to było możliwe, aby mieć pewność, że szczególnie Red Bull oraz Toro Rosso wyjadą na tor o 9:00 rano.”

„Mamy nadzieję, że wszystkie trzy samochody będą jutro na torze.”

„Trzeba mieć świadomość, że jednostka napędowa jest zbudowana z różnych elementów.”

„To nie jest tak, że któraś z nich nie działa poprawnie, to kwestia integracji, do tego musimy rozwiązać z magazynowaniem energii, ale to nie chcę wchodzić w szczegóły. Mamy części, i mamy ludzi na miejscu, przygotowanych do takich zadań.”

Elementem, który nie chce współgrać z innymi w nowej konstrukcji Renault jest właśnie wał korbowy. Z nieznanych przyczyn nie jest on w stanie przenieść całej mocy silnika na tylną oś. Najbliższe dwa dni będą prawdziwym sprawdzianem dla Renault, ale nie należy się spodziewać, że poważny problem dotyczący jednostki, nad którą producenci pracowali ponad dwa lata, zostanie rozwiązany w warunkach garażowych. Bolidy zasilane silnikami Renault będą prawdopodobnie w stanie poruszać się po torze, ale o osiąganiu wyników zbliżonych do pozostałych bolidów raczej nie może być mowy.