Ferrari bagatelizuje skutki awarii turbiny, a Renault i Mercedes chcą dodatkowych zabezpieczeń

Według informacji przekazanych przez niemiecki serwis Auto Motor und Sport pomiędzy producentami nowych jednostek napędowych pojawiły się tarcia dotyczące interpretacji nowych przepisów. Sprawa dotyczy turbiny, która według Renault oraz Mercedesa powinna otrzymać dodatkową osłonę, zapewniającą bezpieczeństwo w przypadku jej awarii. Zastosowanie tego typu rozwiązania podnosi wagę całej jednostki o około trzy do czterech kilogramów, na co nie chce przystać Ferrari, bagatelizując ewentualne skutki awarii turbiny.

W najbliższych dniach sprawie ma przyjrzeć się FIA. Renault na poparcie swoich wniosków, ma podczas spotkania przedstawicieli producentów jednostek oraz FIA, przedstawić nagranie prezentujące eksplozję turbiny podczas testów oraz skutki awarii. Tobias Gruner sugeruje, że jeśli federacja nie zajmie zdecydowanego stanowiska w tej sprawie, to nowy sezon może rozpocząć się od protestów.