Rosyjskie wsparcie dla Saubera dużo mniejsze niż zakładano

Z doniesień rosyjskiej prasy wynika, że najbliższy wtorek będzie niezwykle ważnym dniem w historii zespołu Sauber. Jak podaje Izwiestia, już za cztery dni ekipa z Hinwil podpisze kontrakt z rosyjskimi sponsorami. Moment ten zbiegnie się w czasie z rozpoczęciem programu przygotowującego Siergieja Sirotkina do objęcia posady kierowcy wyścigowego w zespole w sezonie 2014.

Siedemnastolatek tymczasowo zajmie fotel kierowcy testowego, jednak brak superlicencji wyklucza jego udział w piątkowych sesjach. Sauber, do czasu uzyskania zgody od FIA, będzie zmuszony opracować dla Sirotkina alternatywny program przygotowań, z wykorzystaniem starszego bolidu. Czasu nie ma zbyt wiele, dlatego młody kierowca już w przyszłym tygodniu rozpocznie pracę z zespołem.

Warto zwrócić uwagę, że doniesienia Bilda, dotyczące wycofania się NIAT ze współpracy z zespołem Petera Saubera, były prawdziwe. Oleg Sirotkin, cytowany przez rosyjski dziennik potwierdził, że wstępne plany, uwzględniające szeroką współpracę technologiczną musiały zostać mocno zmodyfikowane. Z przygotowywanego pakietu pozostała jedynie część sportowa.

“NIAT jest instytutem badawczym, a nie inwestorem. W planach zakładaliśmy jego udział w tworzeniu centrum technologicznego. Jednak skoro tak się nie stało, nie ma co o tym rozmawiać.”

Wygląda na to, że obiecywanych 400 milionów euro Sauber na chwilę obecną może liczyć co najwyżej na jedną dziesiątą tej kwoty.

“Nie widziałem jeszcze kontraktu, we wtorek będę tam [w Hinwil] i go obejrzę. Myślę, że [kontrakt] nieco odbiega od innych tego typu umów związanych z wdrożeniem kierowcy. Zwykle jest to 20-30 milionów euro, w zależności od zapisów we wstępnym kontrakcie, dotyczących przygotowania kierowcy, samochodu i temu podobnych rzeczy. Są to koszty związane z tym rokiem i koszty przyszłoroczne. Jak to się wszystko ułoży – to zależy od negocjacji.”

Oleg Sirotkin wierzy, że pojawienie się jego syna w tym prestiżowym gronie wzbudzi zainteresowanie innych rosyjskich firm, co daje nadzieję na znalezienie sponsora tytularnego dla zespołu Petera Saubera. W wywiadzie padają takie nazwy jak Fondservisbank oraz Lukoil, ale kwestia pozostaje otwarta.

Potwierdziło się również to, o czym wspominałem we wtorkowych doniesieniach w sprawie szwajcarskiego zespołu. C32 prawdopodobnie już na Spa będzie jeździł ze zmodyfikowanym malowaniem, którego kluczowym elementem będzie duży napis “Russia”.