Ferrari szuka przyczyn słabej formy wyścigowej na Hungaroring

Wewnętrzne śledztwo w Maranello, zarządzone przez szefa zespołu, a będące pokłosiem poniedziałkowych słów di Montezemolo, jest kolejnym dowodem na małe zwycięstwo Fernando Alonso. Dużo mówi się o tym, że Hiszpan za czasów Enzo Ferrari, po takich słowach krytyki, musiałby sobie szukać nowego pracodawcy, ale w tym przypadku “racja” zdaje się leżeć po stronie kierowcy. Aktywność Alonso na portalach społecznościowych oraz codzienne raporty z ciężkich treningów, czy godzin spędzony w symulatorze stanowi doskonałe zabezpieczenie przed ewentualnym atakiem z najwyższego piętra w Maranello. Kierowca wyraźnie stara się dać wszystkim do zrozumienia, że sam wykonuje nieprzeciętną pracę, a to daje mu podstawy, aby żądać tego samego od swojego zespołu.

Po trzydniowej sesji testowej na torze Magny-Cours Stefano Domenicali poprosił departament techniczny, o znalezienie przyczyn słabego tempa wyścigowego w czasie ostatniego weekendu wyścigowego oraz przygotowanie szybkich poprawek.

“Widzieliśmy, że straciliśmy przewagę, którą mieliśmy w pierwszych kilku wyścigach. W czasie wyścigów tempo było bardzo mocne, a teraz w warunkach [jakie panowały na Węgrzech] zobaczyliśmy, że nie jestesmy w miejscu, w którym chcielibyśmy być, na obu dostępnych mieszankach.”

Rozwiązanie problemów, których włoski zespół doświadczył na torze Hungaroring, może mieć ogromny wpływ na wyniki w drugiej części sezonu i szef zespołu Ferrari zdaje się mieć tego świadomość.

“Musimy zrozumieć, czy opony są przyczyną i jak mamy na to zareagować, bo ta struktura opon będzie w użyciu do końca sezonu. Wówczas wiele będzie zależało od wyboru mieszanek w końcowej części sezonu. To jest coś, co musimy dokładnie przeanalizować – tak jak Mercedes, który rozwiązał problem, z którym ogromnie borykał się w trakcie wyścigów.”

Domenicali przyznał, że samochód poprawił swoje osiągi w warunkach kwalifikacyjnych, ale usprawnienia przygotowane z myślą o wyścigu nie zdały egzaminu. To właśnie pakiet poprawek, przygotowany z myślą o wyścigu będzie głównym elementem wewnętrznych badań w Maranello.

“Wykonaliśmy odpowiedni programy, aby być gotowym na Spa o mam nadzieję, że jesteśmy w stanie go zrealizować. Oczekuję pozytywnej reakcji ze strony pionu technicznego.”