Okrążenie instalacyjne sekunda po sekundzie

Podczas każdego weekendu wyścigowego kierowcy pokonują je wielokrotnie. Mowa o okrążeniu instalacyjnym. Pierwsze złożenie samochodu po wyjęciu z pudełka, modyfikacje, poważne naprawy – wszystko to wymaga sprawdzenia, zanim kierowca będzie mógł mocniej wcisnąć pedał gazu.

Wytypuj zwycięzcę na Hungaroringu – 200 PLN w Sportingbet bez ryzyka!

Zespół Mercedesa udostępnił niezwykle ciekawy materiał, bazujący na nagraniu wykonanym podczas tegorocznych zimowych testów. Dzięki niemu możemy sekunda po sekundzie prześledzić wszystkie operacje wykonywane przez kierowcę podczas okrążenia instalacyjnego.



Poniżej cała procedura w skrócie:

– wyjazd z garażu i zatrzymanie się w strefie zero, która jest punktem odniesienia dla wszystkich systemów pomiarowych;

– wyjazd z alei serwisowej przy włączonym ograniczeniu prędkości;

– uruchomienie komunikacji radiowej;

– wyłącznie ogranicznika prędkości;

– wyjazd na tor i sprawdzenie skrzyni biegów poprzez zmianę biegów w górę oraz w dół;

– użycie systemu KERS (spadek z 99% do 92%);

– zakończenie procesu sprawdzenia mapy silnika;

– sprawdzenie działania systemu DRS, warto zwrócić uwagę, że Mercedes używa skrótu RFA;

– ponowne sprawdzenie działania systemu DRS;

– ponowne użycie systemu KERS (92% – 81%);

– wciśnięcie przycisku potwierdzającego zjazd do alei serwisowej oraz wciśnięcia przycisku uruchamiającego radio, będące alternatywnym sposobem potwierdzenia zjazdu;

– włączenie ogranicznika prędkości;

– zatrzymanie bolidu i zebranie danych, dotyczących charakterystyki sprzęgła;

– wyłączenie silnika.