Raport Red Bulla

Zespół Red Bulla, w raporcie przekazanym FIA, wyjaśnił przyczyny niedzielnego incydentu w alei serwisowej, w wyniku którego poszkodowany został jeden z operatorów FOM. Z dokumentu, którego treść publikuje brytyjski Autosport wynika, że mechanik obsługujący prawe tylne koło przypadkowo nacisnął przycisk, potwierdzający zakończenie obsługi samochodu. Stało się to podczas próby wykręcenia źle założonej nakrętki. Mechanik chcąc wykręcić wadliwy element, zmienił kierunek pracy klucza pneumatycznego, a wzrost momentu dokręcającego spowodował, że narzędzie wyślizgnęło się w taki sposób, że kciuk operatora nacisnął przycisk, będący zielonym światłem dla lizakowego. Co było dalej wszyscy widzieliśmy.

Ekipa z Milton Keynes, aby uniknąć powtórki zamierza przeprojektować klucze pneumatyczne. Ryzyko wyślizgnięcia się z dłoni mechanika ma zostać zminimalizowane, a lokalizacja przycisku, generującego sygnał zakończenia obsługi, odsunięta od kciuka mechanika. System oparty na niezależnych sygnałach, pochodzących od poszczególnych pracowników obsługi jest używany przez Red Bulla od ponad roku. Warto dodać, że w obecnym sezonie bolid zespołu z Milton Keynes już dwukrotnie zgubił koło, przy łącznej liczbie czterech tego typu zdarzeń.