FIA ogranicza parametry dotyczące użycia opon

Pirelli przed rozpoczęciem weekendu wyścigowego na Nurburgring poprosiła FIA o zdyscyplinowanie zespołów jeśli chodzi o parametry pracy opon. Włoski producent wyjaśniając sytuację, jaka miała miejsce na Silverstone wskazał, że jedną z przyczyn awarii były ekstremalne warunki pracy opon, takie jak ciśnienie czy kąt nachylenia.

FIA pozytywnie odniosła się do tej prośby i ustaliła minimalne oraz maksymalne parametry pracy opon takie jak ciśnienie oraz kąt nachylenie. Dodatkowo zakazane zostało wykorzystywanie techniki zamiany opon. W związku z tym, że tylne opony, przywiezione na Nurburgring są symetryczne, ograniczenie odnosi się jedynie do przedniej osi. Minimalne, startowe ciśnienie powinno wynosić dla przedniej oraz tylnej osi 16psi, a minimalne ciśnienie podczas jazdy nie powinno być niższe niż 20psi dla przedniej osi i 19psi dla tylnej. Kąty nachylenie nie powinny przekraczać odpowiednio 4 stopni dla przedniej osi i 2,5 stopnia dla tylnej.

Zespoły same muszą zadbać o zachowanie tych parametrów, a ewentualne niezgodności wykryte przez delegatów technicznych będą karane.