Kierowcy Lotusa wymienią się poprawkami z Silverstone?

E21 w dwóch różnych konfiguracjach na torze Silverstone (fot. Lotus F1 Team)

Pasywny system wygaszania tylnego skrzydła, użyty przez zespół Lotusa podczas wyścigu na Silverstone nie dał Raikkonenowi zauważalnej przewagi nad rywalami. Mimo wszystko ekipa z Enstone nie rezygnuje z projektu, który rozwijany jest od 2012 roku i rozważa jego ponowne użycie podczas zbliżającego się weekendu wyścigowego. Pierwsze zdjęcia docierające z Niemiec sugerują, że system prawdopodobnie zostanie wykorzystany w obu samochodach, a na pewno ponownie sprawdzony przez Grosejean’a.

Warto przypomnieć, że podczas wyścigu na Silverstone Lotus wystawił E21 z dwoma różnymi pakietami. Raikkonen miał do dyspozycji DRD, natomiast Grosjean otrzymał nowe, węższe nadwozie, wyróżniające się charakterystyczną płetwą rekina. Alan Permane uważa, że oba rozwiązania wyglądają bardzo obiecująco i ich połączenie powinno przynieść znaczną poprawę osiągów bolidu.

“Ponieważ tyle co wyjechaliśmy z Silverstone nie mamy nic znaczącego, ponieważ zespół przyjedzie prosto do Niemiec, aby odbudować samochód, bez zatrzymywania się w fabryce. Mówiąc to muszę wspomnieć, że będziemy mieli nowe przednie skrzydło, którego nie używaliśmy do tej pory i ciągle musimy sprawdzić różne konfiguracje nowych poprawek na obu samochodach. Jeśli będzie dobra pogoda i wszystko pójdzie zgodnie z planem możemy odblokować nieco prędkości w ten weekend.”

“Na Silverstone Kimi jeździł z “urządzeniem”, a Romain z nowym, węższym nadwoziem. Zyski z obu były mniej więcej równe, więc kiedy zestawimy to z danymi, połączenie obu rozwiązań – które było rozwijane równolegle, ale oddzielnie – może być krokiem naprzód. Nie stanie się to w Niemczech, tu musimy zdecydować jaki pakiet wykorzystamy. Patrzcie uważnie, kiedy otworzą się drzwi garażu przed pierwszą sesją treningową.”

Lotus prawdopodobnie podczas sesji treningowych wykona kolejne porównanie obu rozwiązań,z tym, że zostaną one zamontowane odwrotnie niż na Silverstone. Decyzja, która w jakiej konfiguracji bolidy ruszą do wyścigu zostanie podjęta dopiero przed trzecią sesją treningową.