Lotus z dużym pakietem poprawek i ogromnymi nadziejami

Lotus po bardzo mocnym początku sezonu wyraźnie spuścił z tonu. Trzy punkty w ostatnich dwóch wyścigach to wynik zdecydowanie poniżej oczekiwań, choć Alan Permane uważa, że problemem nie był jedynie samochód, ale również charakterystyka toru działała mocno na niekorzyść zespołu o francuskich korzeniach.

„Słabo radziliśmy na torach nie wymagających dobrej aerodynamiki, zarówno na mokro jak i sucho; to można łatwo powiedzieć.”

„Na szczęście w kalendarzu nie zostało zbyt wiele takich obiektów w tym sezonie. Obecnie w użyciu są Montreal, Monako oraz tor Hockenheim może być również postrzegany jako tor o niskiej energii, dwa pierwsze już odwiedziliśmy, a trzeciego nie ma w tegorocznym kalendarzu. Będę zaskoczony jeśli ponownie doświadczymy takich problemów jak w Montrealu.”

„[Silverstone] to obiekt podobny do Barcelony, również potrafi obnażyć brak docisku. Potrzebujesz wydajnego samochodu ze znaczną ilością docisku, ale takiego, który pozostaje szybki na prostych. Są tam dwie duże proste, na których samochody przekraczają 300 km/h, więc zbyt duże opory mogą mocno wpłynąć na osiągi.”

Ekipa z Enstone wiąże duże nadzieje na poprawę swoich wyników, z nowym, bardzo bogatym pakietem poprawek, które mają zadebiutować podczas najbliższego wyścigu. Alan Permane uważa, że zespół może wykonać na Silverstone duży krok do przodu.

„Mamy bardziej zwarte, dopasowane nadwozie, które powinno dać pewne korzyści; szczególnie jeśli będzie zimno na Silversone. Mamy nowe przednie skrzydło, profil zawieszenia oraz poprawki w zawieszeniu, a dodatkowo różne inne poprawki aerodynamiczne, co w połączeniu powinno dać nam największy krok do przodu w tym sezonie. To dobra rzecz, ale będziemy ich używać w czasie, kiedy nasi rywale również pokażą znaczące pakiety poprawek. Wykonaliśmy kilka testów aerodynamicznych po Kanadzie z bardzo dobrym skutkiem i owoce tej pracy powinny być widoczne na Silverstone.”

Eric Boullier zaznaczył, że również po wyścigu o GP Wielkiej Brytanii możemy spodziewać się dalszych poprawek.

„Mamy bardzo solidny pakiet, aby dostosować E21 do Silverstone – z dużą liczbą elementów, które powinny poprawić naszą formę – i mamy również wiele innych udoskonaleń, które wprowadzimy w dalszej części sezonu.”