Racecar Engineering: Dwa nowe zespoły mogą dołączyć przed 2015 rokiem

Firma Adess w oświadczeniu prasowym, opublikowanym na swojej stronie internetowej poinformowała, że prowadzi zaawansowane prace nad projektem i budową bolidu, zgodnie z wytycznymi nowego regulaminu technicznego. Niemiecka firma, we współpracy z SCE Solutions, była w sezonie 2012 odpowiedzialna za rozwój pakietu aerodynamicznego bolidu F112 należącego zespołu HRT.

“Myśląc o wieloletniej strategii i pozycji firmy, ADESS AG pod koniec 2012 roku rozpoczął prace koncepcyjne nad samochodem F1 zgodnie z nowymi przepisami. Zmiany wprowadzone z myślą o zbliżającym się sezonie, zarówno po stronie aerodynamiki, jak i jednostek napędowych, będą kamieniem milowym w historii sportu, a to będzie wymagało nowego podejścia do samochodu w celu uzyskania optymalnej wydajności.”

W oświadczeniu, do którego jako pierwszy dotarł serwis Racecar Engineering znajduje się również fragment, który sugeruje, że firma przygotowała nowy pakiet aerodynamiczny dla zespołu HRT na obecny sezon. Jednak jak wiemy, względy ekonomiczne sprawiły, że hiszpańska ekipa musiała zamknąć projekt. Na chwilę obecną nie wiadomo czy za projektem prowadzonym przez firmę Adess kryje się ktoś inny, ale warto przypomnieć niedawne doniesienia o zespole Scorpion Racing, który miał powstać właśnie na bazie HRT. Nie jest tajemnicą, że pustym miejscem na torze interesowało się zdecydowanie więcej osób.

Skąd więc zainteresowanie miejscem w stawce, w sytuacji gdy wiele ekip ma poważne problemy finansowe? Tu kolejny raz przywołam słowa napisane w serwisie Racecar Engineering. Prawdopodobnie w 2015 roku Bernie Ecclestone kolejny raz będzie chciał uchylić drzwi do F1, tym razem nie dla trzech, ale tylko dwóch nowych ekip. Wówczas wpisowe może być zdecydowanie wyższe, niż przejęcie miejsca oraz upadającego zespołu za symboliczną złotówkę.