60% modele opon Pirelli zaszkodziły kilku zespołom

McLaren, Williams oraz Sauber to trzy zespoły, które przed obecnym sezonem zdecydowały się na duże zmiany w swoich konstrukcjach i nie przyniosło to spodziewanych rezultatów. Stajnia z Woking aktualnie zajmuje szóste miejsce w klasyfikacji konstruktorów, Williams nadal jest bez punktu, a Sauber stracił swój największy atut, jakim było łagodne obchodzenie się z oponami. Dla wielu może być to zwykły zbieg okoliczności, ale Mike Hammer, ekspert pracujący dla gazety Blick, ustalił, że przyczyną takiego stanu rzeczy mogą być opony Pirelli, używane podczas symulacji w tunelach aerodynamicznych.

“Oba zespoły [McLaren i Sauber] wiedzą gdzie leży problem.

To ma związek z nowymi oponami Pirelli. Są bardziej okrągłe niż model z 2012 roku i inaczej odkształcają się w zakrętach, cp ma ogromny wpływ na aerodynamikę. Milimetry grają ogromną rolę, a 60% modele opon używane w tunelach wyprowadziły McLarena i Saubera w pole.”

Jeden z inżynierów McLarena miał przyznać, że tegoroczne 60% modele dostarczone opon dostarczone zespołom przez Pirelli są znacznie gorsze od tych używanych wcześniej.

O tym, że w całej historii może kryć się ziarno prawdy świadczyć mogą słowa Paula Hembery, który nie zaprzeczył tym doniesieniom.

“Mówimy o jedenastu zespołach z jedenastoma tunelami aerodynamicznymi.

Nie jest łatwo zbudować dobre opony w skali 60%.”