Możliwe strategie

Bardzo rzadko posiłkuję się materiałami prasowymi, jednak tym razem postanowiłem zrobić wyjątek, głównie dlatego, że strategia oraz wykorzystanie opon będzie bez wątpienia kluczem do dobrego wyniku. Firma Pirelli przygotowała bardzo ciekawą analizę różnych strategii, które mogą zostać wykorzystane w trakcie dzisiejszego wyścigu.

Mniejsza różnica w osiągach pomiędzy obiema mieszankami otwiera przed zespołami szeroki wachlarz strategii – nie ma jednej taktyki, która byłaby wyraźnie szybsza niż inne. Oznacza to także, że nie ma większej różnicy, czy startuje się na twardej, czy na pośredniej mieszance.

Najszybszym planem mogą się okazać trzy pit stopy: start na twardej mieszance, zmiana na twardą na 10. okrążeniu, ponownie na twardą na 25. okrążeniu i na miękką na 41. okrążeniu.

Zbliżoną taktyką może się okazać start na pośredniej mieszance, zmiana na pośrednią na 8. okrążeniu, ponownie na pośrednią na 24. okrążeniu i finisz na twardej mieszance, założonej na 38. okrążeniu.

W grę wchodzi także jazda na dwa pit stopy: dwa przejazdy na twardych oponach i jeden na miękkiej, o ile kierowca będzie w stanie kontrolować degradację tylnego ogumienia na dystansie 57 okrążeń. Ponownie opłacać się będzie elastyczne podejście do strategii – choć przy relatywnie łatwym wyprzedzeniu poszukiwanie luźnej przestrzeni na torze nie będzie aż tak istotne.

Po pierwszy z przedstawionych scenariuszy sięgnie prawdopodobnie zespół Ferrari, który zdecydował się na start na twardej mieszance w przypadku Felipe Massy. Bardzo interesujące jest również, czy Raikkonen, który nie zaliczył dziś najlepszych kwalifikacji spróbuje jazdy na dwie zmiany. Z czołówki jedynie samochody zespołu Lotus mogą być w stanie utrzymać opony przy życiu przez tak wiele okrążeń.