Mercedes AMGW04 przeszedł testy zderzeniowe

Dwa tygodnie temu zespół Saubera poinformował o pozytywnym przejściu obowiązkowych testów zderzeniowych przez przyszłoroczną maszynę. Tymczasem niemiecki Auto Motor und Sport sugeruje, że prace projektowe nad przyszłorocznym bolidem Mercedesa, który zobaczymy podczas pierwszych, zimowych testów w Jerez dobiegły końca. W okresie pomiędzy świętami i nowym rokiem dwa ostatnie, duże komponenty aerodynamiczne AMGW04 zostały przekazane do produkcji.

Przyszłoroczny bolid niemieckiego zespołu ma być całkiem nową konstrukcją, która pozwoli nawiązać walkę z czołówką. Michael Schmidt sugeruje, że przed inżynierami postawiono bardzo trudne zadanie, bo dogonienie najgroźniejszego rywala wymaga znalezienia około trzech sekund w porównaniu z poprzednim projektem. Dlatego nie ma mowy o ewolucji, a zapowiadana rewolucja miała się rozpocząć bardzo wcześnie, co mogliśmy obserwować podczas serii treningowych w kilku ostatnich wyścigach sezonu.

Czy Mercedes może zaskoczyć rywali? Auto Motor und Sport wspomina o całkiem nowym projekcie skrzyni biegów, która rozmiarami ma nawiązywać do projektu zaprezentowanego w poprzednich latach przez Williamsa. Drugim elementem, nad którym inżynierowie niemieckiego zespołu mieli skupić swoją uwagę jest tylne zawieszenie, umożliwiające bardzo szybką oraz precyzyjną regulację. Duża elastyczność tylnej osi ma pozwolić lepiej poznać nowe mieszanki przygotowane przez firmę Pirelli oraz na szybki przystosowane się do ich wymagań.

W zakresie aerodynamiki inżynierowie Mercedesa mieli się wykazać nieco mniejszą kreatywnością i AMGW04 powinniśmy zobaczyć bardzo wiele podobieństw do mistrzowskiego bolidu z sezonu 2012. Mimo, że niemiecki zespół w końcówce sezonu powrócił do standardowego wydechu, to przyszłoroczna maszyna będzie wykorzystywać efekt Coanda i ma to robić znacznie lepiej niż tegoroczny bolid.

AMGW04, podobnie jak C32 Saubera przeszedł wszystkie testy zderzeniowe FIA oraz ma już za sobą pierwsze odpalenie w warunkach laboratoryjnych.