FIA o elastyczności czubka nosa bolidu Red Bulla

W drugiej połowie tygodnie napisałem kilka słów na temat elastyczności nosa w bolidzie zespołu Red Bull. Za niemieckim Auto Motor und Sportem zasugerowałem, że nie tylko kibice zainteresowali się nagraniem zmiany przedniego skrzydła w samochodzie Sebastiana Vettela podczas wyścigu w Abu Dhabi. O całej sprawie mieli zostać poinformowani przedstawiciele FIA.

Jeszcze przed rozpoczęciem tygodnia wyścigowego w Austin federacja poinformowała zespoły, że nie doszukała się w zachowaniu przedniego skrzydła bolidu Red Bull nic niezwykłego. Podatność na odkształcenia czubka nosa wynika z jego konstrukcji, która zakłada wykorzystanie od jednej do trzech warstw włókna węglowego. Podyktowane jest to głównie względami bezpieczeństwa. Podczas zderzenia czołowego czubek nosa ma za zadanie natychmiast załamać się i pochłonąć część energii, aby strefa zderzeniowa znajdująca się tuż za nim mogła spełnić swoje zadanie.