Poziom -2

Niedzielny wyścig był ogromnym sprawdzianem dla strategów. Dane historyczne jednoznacznie wskazywały, że na torze pojawi się samochód bezpieczeństwa. Plan na wyścig przygotowany przez zespoły na pewno uwzględniał ten element. Moment, w którym dyrekcja wyścigu decyduje się na wypuszczenie SC na tor zmusza do podjęcia natychmiastowych decyzji. Często zmienia się nie tylko liczba postojów u mechaników, ale również rodzaj wykorzystywanej mieszanki. O pomyłkę nietrudno, szczególnie jeśli chodzi o ten drugi element.

Jak zespół Lotusa radzi sobie z tym problemem? Sposób jest bardzo prosty, a jednocześnie pozwala na zmianę decyzji w ostatnim momencie przed wykonaniem pit stopu.

Wózek z oponami w garażu zespołu Lotus (fot. Twitter / @RexonaF1)

Na wózku znajdują się obie dostępne mieszanki i zapalenie się zielonego światła przy górnym lub dolnym rzędzie jest sygnałem dla mechaników wyścigowych, jakie opony mają zostać założone. Złożoność technologiczna “systemu” na poziomie -2, ale korzyści jak najbardziej wymierne.