Krótką serią w poniedziałek

Początek tygodnia wyścigowego zwykle sypnie większą porcją informacji. Ich specyfika jest taka, że zwykle nie nadają się na oddzielną historię, ale z drugiej strony grzechem byłoby o nich nie wspomnieć. Dlatego pozwolę sobie w formie “szybkiej serii” zmieścić kilka istotnych informacji w tym wpisie.

Najważniejszą informacją dzisiejszego poranka jest zakończenie przez zespół Marussia wewnętrznego śledztwa, dotyczącego wypadku podczas testów na lotnisku w Duxford. Po dwóch tygodniach prac, specjaliści zespołu wykluczyli samochód, jako przyczynę wypadku, w którym ucierpiała Maria de Villota. Pierwsza myśl, jaka przychodzi do głowy po przeczytaniu takiego oświadczenia, to próba zrzucenia całej odpowiedzialności za wypadek na hiszpańską zawodniczkę, ale oprócz błędu kierowcy należy rozważyć błędy proceduralne, które mogły mieć miejsce podczas przygotowań do testów.

O tym, że sezon ogórkowy będzie przybierał na sile pisałem kilka dni temu i scenariusz wydaje się potwierdzać. Felipe Massa, mimo dobrych występów w ostatnim czasie, kolejny raz został wysadzony z fotela. Pierwszym z kandydatów do zastąpienia Brazylijczyka ma być Heikki Kovalainen, który swoim zaangażowaniem w rozwój zespołu Caterham zrobił na włodarzach Ferrari ogromne wrażenie. Druga plotka jest nieco bardziej tajemnicza, ale z drugiej strony pochodzi z dość wiarygodnego źródła. Masse ma zastąpić jeden z czołowych kierowców, który dla fotela w Ferrari zerwie obowiązujący kontrakt. Możliwości jest wiele…

Lewis Hamilton, który w ostatnim czasie dość krytycznie wypowiadał się o formie zespołu nieco spuścił z tonu. Brytyjczyk zasugerował, że podczas zbliżającej się przerwy usiądzie do rozmów z przedstawicielami McLarena i zdecyduje o swojej najbliższej przyszłości. W wywiadzie udzielonym agencji R-Sport możemy przeczytać, że po trzynastu latach współpracy z zespołem z Woking, kilka nieudanych wyścigów nie ma dla kierowcy większego znaczenia. Hamilton raczej pozostanie w zespole na kolejny sezon, szczególnie, że miejsca w innych czołowych zespołach wydają się być już zajęte.

Zespół Caterham, po niepowodzeniu na Silverstone, ponownie zapowiada nawiązanie walki z zespołami środka stawki podczas dwóch najbliższych wyścigów. Dane zebrane przed tygodniem mają pozwolić odblokować cały potencjał drzemiący w nowym pakiecie aerodynamicznym. Poprawa osiągów bolidu jest ważna nie tylko ze sportowego punktu widzenia. Jeśli nowy pakiet aerodynamiczny pozwoli zmniejszyć dystans do zespołów środka stawki, to być może Heikki Kovalainen zechce kontynuować współpracę z zespołem Caterham w kolejnym sezonie.

W piątek Dani Clos otrzyma w piątek trzecią już w tym sezonie okazję, poprowadzenia bolidu zespołu HTR. Inny młody kierowca, związany z hiszpańskim zespołem, Ma Qing Hua bardzo mocno przeżył udział w zeszłotygodniowych testach na Silverstone.