Podsumowanie drugiego dnia testów na Mugello

Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami kolejne zespoły zaprezentowały nowe rozwiązania, dotyczące głównie tylnych sekcji. Nie będzie chyba zaskoczenia jeśli powiem, że większość z nich wzorowana jest na konstrukcji, którą McLaren wyróżniał się już podczas przedsezonowych testów.

Największą niespodzianką dzisiejszego dnia jest zespół Caterham, który późnym popołudniem wysłał na tor mocno odmieniony samochód. Nowy układ wydechowy, tylne skrzydło oraz przeprojektowana tylna sekcja, to spora lista zmian szczególnie biorąc pod uwagę fakt, że Marussia zalicza pierwsze testowe kilometry w tym sezonie, a zespół HRT w ogóle nie bierze udziału w testach. Wydech a’la McLaren testowały również zespoły Toro Rosso oraz Force India. Ekipa z Woking, która nie zabrała na Mugello nic nowego skupiła się dziś głównie na badaniu elastyczności przedniego skrzydła oraz przepływu powietrza w tylnej sekcji bolidu.

Williams, który wczoraj sprawdzał nowy układ sekcji wydechowej, dziś skupił się na przedniej części bolidu, czego dowodem jest obecność charakterystycznych siatek sensorów w okolicy przednich opon oraz podłogi przy wlocie powietrza. Podobny program realizowała ekipa z Milton Keynes. Lotus, podobnie jak wczoraj nie wyróżniał się niczym szczególnym, no może poza wynikiem.

Ferrari, które jest największą zagadką tych testów nadal nie pokazało nic rewolucyjnego. Mimo różnych plotek myślę, że jeśli inżynierowie zdążyli przygotować poprawki, to zespół nie będzie czekał z nimi na Barcelonę. Interesująca jest natomiast informacja, że Mercedes testował dziś bez kanałów wykorzystywanych przez system F-duct, a w zamian w W03 zamontowano nową, innowacyjną skrzynię biegów. Na czym ma ta innowacyjność polegać? Nie wiem – jeszcze. Schumacher poproszony przez jednego z dziennikarzy o potwierdzenie odmówił jakiegokolwiek komentarza.

Na koniec, podobnie jak wczoraj z obowiązku, wyniki:

1. Romain Grosjean, Lotus, 1:21.603, 97 okrążeń
2. Kamui Kobayashi, Sauber, 1:21.603, 87 okrążeń
3. Sebastian Vettel, Red Bull, 1:21.825, 64 okrążeń
4. Mark Webber, Red Bull, 1:21.997, 54 okrążeń
5. Felipe Massa, Ferrari, 1:22.257, 106 okrążeń
6. Jean-Eric Vergne, Toro Rosso, 1:22.422, 65 okrążeń
7. Daniel Ricciardo, Toro Rosso, 1:22.588, 22 okrążeń
8. Michael Schumacher, Mercedes, 1:23.404, 144 okrążeń
9. Charles Pic, Marussia, 1:23.982, 46 okrążeń
10. Vitaly Petrov, Caterham, 1:24.312, 112 okrążeń
11. Gary Paffett, McLaren, 1:24.480, 59 okrążeń
12. Timo Glock, Marussia, 1:24.499, 37 okrążeń
13. Paul di Resta, Force India, 1:24.749, 14 okrążeń
14. Bruno Senna, Williams, 1:24.842, 100 okrążeń