W03 zgodny z przepisami

FIA właśnie poinformowała, że protest złożony zastrzeżenia złożone przez zespoły Red Bulla oraz Lotusa w sprawie systemu wygaszania przedniego skrzydła, zastosowanego w nowym bolidzie Mercedesa zostały odrzucone. Stojący na czele federacji Charlie Whiting kolejny raz podkreślił, że rozwiązanie zastosowane w W03 jest całkowicie pasywne i nie łamie żadnego z punktów regulaminu technicznego. Zespołu niezadowolone z takiego obrotu sprawy mogą ponownie złożyć protest i tym razem będzie on rozpatrzony przez tak zwany sąd apelacyjny (FIA International Court of Appeal) lub rozpocząć prace nad własną wersją.

Niezwykle interesujący jest fakt, że zespół McLarena od początku uznał rozwiązanie Mercedesa za w pełni legalne i ma pełne zaufanie do decyzji FIA. Coraz częściej pojawiają się komentarze, że zespół z Woking prowadzi prace nad własną wersją systemu.

Zastanawiam się również czy w związku z takim, a nie innym obrotem sprawy silnik Red Bulla znowu nabierze poprawnego brzmienia w uszach Rossa Brawna…