Co warto wiedzieć przed ostatnią fazą testów?

Podobnie jak przed pierwszą serią testów w Barcelonie przygotowałem dla Was zestawienie kierowców, którzy zasiądą w nowych bolidach podczas ostatnich zimowych testów przed nadchodzącym sezonem. Tabela zawiera informacje przekazane przez zespoły, ale trzeba mieć świadomość, że obsada kierowców może się jeszcze zmienić.

ZespółCzwartekPiątekSobotaNiedziela
Red BullWebberVettelWebberVettel
McLarenButtonHamiltonButtonHamilton
FerrariMassaAlonsoMassaAlonso
MercedesRosbergSchumacherRosbergSchumacher
LotusGrosjeanGrosjeanRaikkonenRaikkonen
Force IndiaDi RestaHulkenbergDi RestaHulkenberg
SauberPerezKobayashiPerezKobayashi
Toro RossoVergneVergneRicciardoRicciardo
WilliamsMaldonadoMaldonado/SennaSennaSenna/Maldonado
CaterhamPietrowKovalainenKovalainenPietrow

W tabeli nie uwzględniłem zespołu HRT, bo ich obecność w testach stoi pod dużym znakiem zapytania. Podczas spotkania kierowców oraz przedstawicieli FOTA z kibicami w Barcelonie (FOTA Fans’ Forum) Pedro de la Rosa wyraził nadzieję, że F112 otrzyma swoją szansę w ostatnim dniu testów, w niedzielę.

Myślę, że warto również rzucić okiem na ilość kilometrów jakie pokonały nowe konstrukcje w Jerez oraz Barcelonie.

Zespół Ilość przejechanych okrążeń przez nowe bolidyIlość przejechanych kilometrów podczas testów
1Williams8263760
2McLaren7773545
3Sauber6933151
4Red Bull6623014
5Ferrari6172811
6Toro Rosso6122777
7Force India6022758
8Caterham5982702
9Lotus4111821
10Mercedes3991757

Patrząc na powyższe cyfry nie wyobrażam sobie innego scenariusza jak bolid E20 ustawiony przy wyjeździe z alei serwisowej na kilka minut przed 9:00… Lotus ma najwięcej do nadrobienia i według najnowszych doniesień wszystkie problemy z podwoziem zostały już rozwiązane. W ciągu najbliższych dni w użyciu mają być podwozia oznaczone numerami E20-03 oraz E20-01, a pechowe E20-02 ma być w zapasie.