Cechy szczególne Ferrari 663

Sezon wakacyjny w F1 mamy już za sobą i po obfitej części ogórkowej zaczyna docierać do nas coraz więcej konkretnych informacji dotyczących przyszłorocznych konstrukcji. Większość czołowych ekip będzie chciała wykorzystać czas testów do maksimum, więc za miesiąca nasza wiedza będzie dużo pełniejsza niż w tym momencie. Wczoraj w płatnej strefie internetowego wydania “La Gazzetta dello Sport” pojawił się dość obszerny materiał poświęcony nowemu bolidowi Ferrari.

Giorgio Piola wprawną ręką rozrysował wszystkie detale dotyczące modelu 663. Oprócz zmian wymuszonych nowym regulaminem pojawiło się kilka innych pomysłów zaczerpniętych od konkurencji. Ferrari rozpocznie testy z przednim skrzydłem, które było testowane podczas GP Korei. Zgodnie z tym, co sugerowano już wcześniej w nowej konstrukcji obniżono pozycję kierowcy oraz nos bolidu, aby spełnić wymogi regulaminowe. Przyszłoroczny bolid będzie charakteryzował się znacznie węższymi wlotami powietrza, co jest wynikiem zastosowania innej konstrukcji chłodnic. Co do wydechu zaskoczenia raczej nie ma, bo przepisy w tej kwestii zostawiają bardzo małe pole manewru. Rury skierowane są lekko do środka i wydają się dmuchać pod tylne skrzydło.

Tylna sekcja budzi dość oczywiste skojarzenia z Red Bullem. 663 został wyposażony w tylne zawieszenie typu pull-rod, które w sezonie 2009 ponownie zagościło na torach F1. Zmiana na pewno poprawi aerodynamikę tylnej sekcji oraz prawdopodobnie pomoże rozwiązać odwieczny problem “zimnych” opon. Znajomo wygląda również zakończenie pokrycia silnika. Charakterystyczny, owalny kształt utworzony przez zwieńczenie karoserii ma być wykorzystany jako kanał chłodzący.

Wiadomo również, że Ferrari bardzo mocno pracuje nad konstrukcją tylnego skrzydła. Element, który pojawi się na testach na pewno zostanie poddany wielu zmianom jeszcze przed startem sezonu.

Warto również przypomnieć sobie poprzedni materiał dotyczący Ferrari 663…