Piątek w obiektywie
Kolejna porcja zdjęć, tym razem z piątkowych treningów przed GP Chin. Dziś wszystkiego po trochu. Są nowe rozwiązania techniczne, są zdjęcia bolidów w akcji oraz kilka fotek, na których widać, że płeć piękna w F1 to nie tylko dziewczyny od parasoli. Przepraszam, że ostatnio trochę mniej słowa pisanego, ale trwa akcja “mama wraca do pracy”.
(15 Apr 11:10)
Oglądam zdjęcia – ot tak oglądam, aż dochodzę do fotki numer 97… i kurde łezka się w oku kręci. Podpisuję się pod tym co tam napisane na wszelkie sposoby.
(15 Apr 11:51)
Ciekawe zdjęcia od Sułtana. Niech on mówi, skoro ty nie możesz. Taki ekwiwalent jest akceptowalny 😉
Co do zdjęć, to można dobrze zaobserwować, jak zespoły kopjują pomysły innych. Red Bull, HRT, Team Lotus, Ferrari, to kilka przykładów, w których zaobsertwowałem charakterystyczny jęzor podłogi, który McLaren wprowadził w Malezji, jak sadzę, po niezamierzonym ale odkrywczym defekcie.
Ciekawi mnie bardzo, jak będzie się spisywać w bolidach HRT i Suber skopiowany od Red Bull’a detal karoserii, który kieruje powietrze opływające silnik wprost na skrzydło. Nie wiem tylko czy Sauber dobrze zrozumiał jego ideę. W pierwowzorze, jakim jest RB7 i w F11 HRT częściowo także, da się zaobserwować stożek rozchylający się w kierunku przepływu powietrza. CZy to nie “ukryty” dyfuzor 😉
Piękne przednie skrzydło w Renault GP.
Na marginesie, dlaczego Red Bull nadal nie ma elektronicznego lizaka?
MrBigStuff, przeżywałem już tę zmianę raz. Każdy ma swoje mistrzostwa swiata 😉
(15 Apr 11:55)
Z tymi mistrzostwami to masz absolutna rację 😉
(15 Apr 12:14)
Szkoda, że Sutton daje Ci zdjęcia w takiej a nie innej jakości… Jeśli byłyby takiej szerokości, jaki masz na to box na stronie, to byłoby ok, ale teraz, gdy są powiększone, jest trochę niewyraźnie… Oczywiście, cieszę się z tego co mam:)
(15 Apr 12:17)
Powiększenie występuje tylko w IE, pozostałe przeglądarki wyświetlają rzeczywisty rozmiar i wygląda to całkiem przyzwoicie.
(22 Apr 10:23)
No ja właśnie nie mam ie, tylko chrome/firefox/opera i wg mnie nie jest idealnie
(22 Apr 12:46)
Wyślij zrzut ekranu, podaj wersję przeglądarek i spróbuję coś zaradzić.
(15 Apr 17:52)
Opony Pirelli strasznie brodzą, i to nie tylko na torze, kawałki gumy obklejają wszystko, nadwozia bolidów, kaski, ciuchy. Ciekawe co na to wszystko sponsorzy? Chyba nie są zadowoleni że ciężko opłacone miejsce na bolidzie zostaje pokryte spora ilością brudu. Po wyścigu bolidy są uwalone jak auta klasy WRC po kilku OS’ach ;]
(16 Apr 12:00)
Bardo ciekawą rzeczą było oglądanie zdjęć różnych bolidów, robionych w tych samych fragmentach toru. Oglądając na miniaturkach fajnie widać różnice, przede wszystkim, w przednim skrzydle w poszczególnych bolidach, ale widać też, jak poszczególni kierowcy mają różny styl jazdy, przy pokonywaniu tych samych zakrętów. Przy oglądaniu ich podczas jazdy te różnice nie są aż tak widoczne.
(16 Apr 12:27)
http://f1wm.pl/artykuly/art_id-397.html
Ciekawe porównanie kilku strategii umieszczenia wydechu wraz z bilansem zysków i strat tych rozwiązań.