Literka U

Wygląda na to, że zespół McLarena dysponuje dwoma rozwiązaniami jeśli chodzi o system wydechowy. Przeglądając zdjęcia z testów w Jerez natknąłem się na dwa , które świetnie obrazują różnicę.

MP4-26 (#3) podczas testów w Jerez (autor: Alex Comerford)

MP4-26 (#4) na torze w Jerez (autor: Alex Comerford)

Na pierwszym zdjęciu samochód z numerem 3 jest wyposażony w prosty wydech odprowadzający spaliny nad dyfuzorem. Drugie zdjęcie prezentuje pomysł zbliżony do rozwiązania Renault z wydechem w kształcie litery U skierowanym do przodu. Nadal wielką niewiadomą jest gdzie kończy się zakrzywiona rura wydechowa w MP4-26.

Niezależnie od tego wyraźnie widać, że w przeciwieństwie do Renault, McLaren ma wątpliwości co do zastosowania odwróconego wydechu i szuka też rozwiązań alternatywnych. Skopiowanie pozornie prostego rozwiązania może być niezwykle trudne a śmiem zaryzykować stwierdzenie, że wręcz niemożliwe. R31 został od podstaw zaprojektowany aby działać z odwróconym wydechem a z tego co się słyszy McLaren podjął decyzję o jego wdrożeniu na bardzo późnym etapie prac nad bolidem.