Kto się boi Heidfelda?

Skóra mi cierpnie gdy czytam komentarze na temat Heidfelda. Nagle (znowu) stał się wrogiem numer jeden Kubicy i polskich kibiców. Dlaczego? Na pewno nie ma to nic wspólnego ze sportem. Głębszej analizy nie mam nawet ochoty przeprowadzać.

Naturalne jest, że skupiamy się na głównie na Robercie, co mnie wcale nie dziwi, ale musimy pamiętać, że jest jeszcze druga strona czyli zespół. Lotus Renault znalazło się w bardzo trudnym położeniu tracą nie tylko szybkiego kierowcę ale również osobę, która swoim entuzjazmem zaraziła wszystkich wokół ciężką pracą. Heidfeld gwarantuje równe i szybkie tempo ale nic poza tym. Spędził z nimi zaledwie jeden dzień i przekazał kilka uwag, które tak doświadczony kierowca ma wręcz obowiązek przekazać.

Heidfeld na torze w Jerez (autor: Alex Comerford)

Nick dostał szansę i zdziwiłbym się gdyby jej nie wykorzystał. Ja to wiem, Wy to wiecie i on to wie. Te kilka godzin w Jerez było kluczem, który ponownie może mu otworzyć drogę do kariery. Czy w Lotus Renault? Wierzę, że nie i nie chodzi o Heidfelda. Wierzę, że Robert nie pozwoli mu się zasiedzieć…

Teraz kilka słów o “fantastycznym”, sobotnim wyniku Quick Nicka. Przejrzałem czasy jakie Niemiec zanotował podczas trzeciego dnia testów w Jerez. Większość z nich oscyluje w granicach 1:22.500. Widać z nich, że sukcesywnie wprowadzane zmiany w ustawieniach samochodu przynosiły rezultaty w kolejnych przejazdach.

Analizując kolejne wyjazdy widać, że samochód a może bardziej opony najlepiej zachowywały się na drugim kółku pomiarowym. Poniżej zestawienie czasów z czterech kolejnych przejazdów:

Czasy okrążeń 37-45Czasy okrążeń 47-55Czasy okrążeń 57-65Czasy okrążeń 67-75
37 1:22.90247 1:22.561
57 1:23.105
67 1:22.459
38 1:21.880 48 1:21.270
58 1:20.942
68 1:20.361
39 1:21.897 49 1:22.148
59 1:22.236
69 1:22.261
40 1:21.898 50 1:22.885
60 1:22.728
70 1:22.623
41 1:24.783 51 1:22.975
61 1:22.512
71 1:22.420
42 1:22.832
52 1:23.067
62 1:23.066
72 1:23.115
43 1:24.959
53 1:40.590
63 1:36.704
73 1:23.913
44 1:23.275
54 1:22.895
64 1:22.169
74 1:24.083
45 1:22.56155 1:23.10565 1:22.45975 1:25.394

Na okrążeniu 68 Heidfeld zrobił to co do niego należało. Zamiast okrążenia testowego pojechał kółko tempem kwalifikacyjnym. Na limicie i z dużym ryzykiem. Opłaciło się…

Nie zapominajmy, że mimo, że Heidfeld jeździ za Roberta to tak naprawdę jeździ dla Roberta. Nick pojawił się w Lotus Renault aby Kubica miał do czego wracać. Jeśli wierzymy, a wierzymy, że Robert wróci jeszcze w tym sezonie to nic nie wpłynie na niego lepiej niż możliwość konkurowania z najlepszymi. Do tego potrzebne jest dobre auto. Solidna baza, którą zespół przygotował na ten sezon musi ewoluowałać w kierunku jeszcze lepszych osiągów. Petrov i Senna mimo najlepszych chęci nie są w stanie tego zagwarantować w czasie kiedy sami muszą się dużo uczyć i pilnować by znowu się coś nie przydarzyło.