McLaren MP4-27 – pierwsze zdjęcia
Mimo, że strona internetowa zespołu McLaren nie działa mam już dla Was pierwsze oficjalne zdjęcie nowego bolidu. Myślę, że z czasem otrzymamy więcej ciekawych ujęć, które pozwolą nam ocenić wielomiesięczną pracę inżynierów z Woking.
fot. mclaren.com
Warto również posłuchać materiału z pierwszego odpalenia bolidu…
(01 Feb 12:28)
FAJNY!!
(01 Feb 12:28)
FAJNY BOLID !! BEDZIE WALECZNY
(01 Feb 12:29)
Ciekawe o co chodzi w tym wydechu do dołu?
(02 Feb 08:59)
Nie mam teraz linka ale pamiętam artykuł, w którym analizowano możliwe warianty ustawienia wydechu i dwa główne jakie pamiętam:
– do góry – skierowany na górną lotkę tylnego skrzydła (Ferrari)
– do dołu – skierowany na dolną lotkę tylnego skrzydła (McLaren)
Możliwe są różne warianty pomiędzy zależnie od tego jaki jest przepływ powietrza i jaki efekt jest pożądany.
(01 Feb 12:29)
Dla porównania tego z bolidem 2011…
http://www.f1-site.com/wallpapers/2011/f1/presentation/mclaren/mclaren-mp4-26-f1-wallpaper-2011-3.jpg
(01 Feb 13:00)
Ale jest wąski z tyłu 😀
(01 Feb 13:02)
Sekcja tylna http://i.imgur.com/qcTLH.jpg
(01 Feb 13:14)
Wąski tył przy wielkich wlotach ma maksymalnie “przykleić” bolid do toru. Bolid jest zgrabny jakiś taki – mi się podoba.
(01 Feb 13:16)
No i nie mógł caterham zrobić takiego nosa?
(01 Feb 13:31)
Skoro nie zrobili, to raczej nie mieli pomysłu jak dostosować się do nowych zasad i jednocześnie zachować twarz… tfu nos.
(01 Feb 13:42)
Ciekaw jestem czego nie pokazali.
(01 Feb 13:44)
Czytałem, że z zeszłorocznego bolidu wykorzystano jedynie fragmentu układu zasilania paliwem. Cała reszta została zaprojektowana od podstaw.
(01 Feb 15:12)
przednie skrzydło takie trochę “znajome”
(01 Feb 15:45)
Samo przednie skrzydło jest stare. MP4-27 w pełni zobaczymy dopiero na testach pewnie.
(01 Feb 13:46)
http://wtf1.co.uk/post/16760193622
(01 Feb 14:06)
Zrobiłem takie ogólne porównanie graficzne:
http://desmond.imageshack.us/Himg443/scaled.php?server=443&filename=mp42726jb.png&res=medium
(01 Feb 14:07)
Chodzi o porównanie MP4-27 (na górze) z MP4-26 (na dole).
(01 Feb 14:08)
Super sprawa! Dzięki!
(01 Feb 14:10)
Tutaj jest ciekawsze porównanie: http://mclarenf-1.com/index.php?page=srch&ch1=15&ch2=22
(01 Feb 14:31)
No jednak mozna stworzyc ladny bolid. Jednam McLaren sie postaral. Teraz tylko trzeba czekac do piatku.
Ta strona do porownywania bolidow jest genialna 🙂
(01 Feb 15:05)
Jeśli będzie jeździł tak jak wygląda to będzie ciekawie:>
(01 Feb 16:19)
Tutaj też jest opis i dość dokładne zdjęcia. Widać dobrze wydech.
http://www.racecar-engineering.com/cars/mclaren-mp4-27/
(01 Feb 18:40)
Małe wloty i mocno wcięte sekcje boczne to będzie w tym sezonie znak rozpoznawczy. Co to wydechu i innych części aero to nie ma się co zachwycać do pierwszego startu dużo się zmieni. Bolid 1 klasa ładny i zgrabny
(01 Feb 19:56)
A czy ktoś zauważył ten wlot pod nosem (foto nr3) który prowadzi tuż za przednia oś wprost na podłogę bolidu (foto nr5) czy to tylko moje złudzenie
(01 Feb 20:13)
Dmuchanie na podłogę wydaję się być bez sensu, ale coś dziwnego rzeczywiście jest tam zamontowane.
(02 Feb 02:22)
Złudzenie.
(02 Feb 09:06)
Zawsze uważałem, że dobry efekt aerodynamiczny powinien dobrze wyglądać dla oka. Zbyt gwałtowne załamania muszą powodować zawirowania w strudze powietrza – moja subiektywna opinia. Może to tylko inna perspektywa robienia zdjęć ale jak porównuję zdjęcie Caterhama i McLarena to ten drugi nie ma garbu dlatego, że górną płaszczyznę nosa ma znacznie niżej niż pierwszy. Ciekawe jaką widoczność będą mieli kierowcy.