Komunikaty związane z niezawodnością nadal legalne

Zgodnie z wczorajszymi przewidywaniami FIA, po spotkaniu z przedstawicielami zespołów i FOM, przygotowała nową, uszczuploną wersję listy zakazanych komunikatów. Zniknęły z niej wszystkie informacje dotyczące ustawień bolidu, będące bezpośrednio związane z niezawodnością bolidu. Komunikacja pomiędzy zespołem i kierowcą będzie uszczuplona o uwagi dotyczące sposobu czy też stylu jazdy.

W Singapurze nadal będziemy mogli usłyszeć instrukcje nakazujące kierowcy zmianę ustawień bolidu, poprzez przestawienie konkretnych pokręteł na kierownicy. Reszta komunikatów takich jak: hamuj 20 metrów wcześniej, aby zaoszczędzić paliwo, zmień balans hamulców w zakręcie numer 3, spróbuj innej linii jazdy w zakręcie 4, tylne opony się przegrzewają – będzie zakazana. Ograniczenia w pierwotnej postaci wejdą prawdopodobnie w życie dopiero w sezonie 2015.

Poniżej znajduje się lista komunikatów zakazanych, która znalazła się w dyrektywie technicznej, przekazanej zespołom w piątkowy poranek.

Messages not permitted (by radio or pit board)

- Driving lines on the circuit. - Contact with kerbs. - Car set up parameters for specific corners. - Comparative or absolute sector time detail of another driver. - Speeds in corners compared to another driver. - Gear selection compared with another driver. - Gear selection in general. - Braking points. - Rate of braking compared to another driver. - Rate of braking or application of brakes in general. - Car stability under braking. - Throttle application compared to another driver. - Throttle application in general. - Use of DRS compared with another driver. - Use of any overtake button. - Driving technique in general.