FIA rozpoczyna proces rekrutacji nowego zespołu
Wczoraj FIA, w krótkim komunikacie, poinformowała, że rozpoczyna proces wyboru nowego zespołu, który w sezonie 2015 lub 2016 dołączy do stawki. Szczegółowe warunki rekrutacji zostaną opublikowane w późniejszym terminie, ale podstawą jest zapewnienie o konkurencyjności nowego zespołu oraz zaangażowanie co najmniej do roku 2020.
W dobie kryzysu finansowego, który dotyka dwie trzecie zespołów, taka decyzja FIA może być nieco zaskakująca. Paradoksalnie ruch federacji może być właśnie tym podyktowany. Zbliżający się sezon będzie niezwykle kosztowny i w przypadku braku odpowiedniego wsparcia, dla niektórych zespołów może okazać się ostatnim w F1. Pojawiają się również głosy mówiące o rozmowach zespołów Marussia i Sauber, których przedmiotem jest połączenie obu stajni. Niezależnie od rozwoju sytuacji istnieje uzasadniona obawa, że w sezonie 2015 stawka może się uszczuplić.
Dużo mówi się również o próbie wciągnięcia “na pokład” zespołu o amerykańskich korzeniach. Kolorowa karawana w najbliższych latach może aż dwukrotnie, w ciągu sezonu, gościć za wielką wodą, a obecność “lokalnego” zespołu z pewnością poprawiłaby zainteresowanie oraz wyniki finansowe przedsięwzięcia.
Jest duże prawdopodobieństwo, że w gronie zgłoszonych zespołów ponownie pojawi się nazwa Stefan GP. Serbski zespół, pod wodzą Zorana Stefanovica, mający rządowe wsparcie, już w latach 2010-2011 prowadził bardzo zaawansowane rozmowy z FIA, dotyczące dołączenia do grona zespołów, w ramach trwającego wówczas procesu rekrutacji. Mimo, że cała operacja miała mocne fundamenty, federacja zdecydowała się oddać wolne miejsca innym zespołom, co było później przedmiotem zainteresowania Komisji Europejskiej. Bolid oznaczony symbolem S-01 miał być napędzany silnikiem Toyoty, natomiast w tamtym czasie FIA mocno naciskała na wykorzystanie jednostek Coswortha. Według Stefanovica to był powód, dla którego jego starania o włączenie się do rywalizacji zakończyły się niepowodzeniem.
Uruchomienie procesu rekrutacji nieco przypomina sytuację z 2009 roku. Wtedy to również nowe zespoły były kuszone perspektywą znacznego obniżenia kosztów, co jak wiemy, skończyły się niepowodzeniem. Próby czasu oraz portfela nie przeszedł zespół HRT, a Caterham i Marussia nadal mocno odstają o lepiej sytuowanych zespołów, co z pewnością nie jest okolicznością zachęcającą do zaangażowania w F1.
Termin składania zgłoszeń mija 3 stycznia 2014 i wówczas powinniśmy wiedzieć nieco więcej na temat całej operacji powiększenia stawki.
(12 Dec 08:38)
No ciekawe co z tego wyjdzie… Na pewno są chętni na to miejsce, ale czy mają oni odpowiednie zaplecze techniczne i wystarczające finanse aby wejść do F1 ? Się okaże..
(12 Dec 13:46)
Właściciel koncernu Red Bull, Dietrich Mateschitz zapytany o problemy finansowe w F1 powiedział że jak się nie ma kasy to powinno się wycofać bo w kolejce jest wielu innych zainteresowanych. Jak to przeczytałem to mi szczena opadła ale co ja się będę z nim sprzeczał ma facet kasę to może tak gadać.
Wielu się to może nie spodobać ale ograniczenie budżetów to najlepsze co może spotkać F1 według mnie inna sprawa czy to możliwe przy obecnym cwaniactwie.
(12 Dec 14:31)
Niby fajnie ale tak się zastanawiam jaki jest tego sens. Praktycznie poza zespołami fabrycznymi nie ma teraz nikogo kto mógłby wejść do F1 z zapasem gotówki pozwalającym na konkurencyjne współzawodnictwo. Jaki jest sens wprowadzania 3 zespołu, który będzie tracił 2s na kółku.
Jedyne co przychodzi mi do głowy to jakieś kłopoty któregoś z obecnych outsiderów, który miałby zostać zastąpiony, aby dalej zachować jakieś namiastki współzawodnictwa w końcu stawki.
(12 Dec 15:25)
Prosić o link do zdjęcia tego newsa 😉
(12 Dec 16:16)
http://www.f1talks.pl/wp-content/themes/thestyle/timthumb.php?src=http://www.f1talks.pl/wp-content/uploads/hrt_new_image-480×300.jpg&h=180&w=222&zc=1&q=90 haha 🙂
A tak serio to ja chce wiedzieć wszystko o tym UFO 🙂
@down A coś więcej please http://s28.postimg.org/d8xz4phcd/kot.jpg
(12 Dec 19:21)
Jest to ilustracja z książki “Cosmic Motors” Daniela Simona
http://www.darkroastedblend.com/2009/03/cosmic-motors-concept-art-by-daniel.html
http://www.darkroastedblend.com/2009/03/cosmic-motors-concept-art-by-daniel.html
po więcej pytać wujka google 😉
(12 Dec 22:20)
Konkretna rakieta, fajnie byłoby zobaczyć takie na torze 😀
(12 Dec 22:44)
Wielkie Dzięki 🙂 Lubie takie zabawki
a jeszcze bardziej takie autka jak tutaj http://concept-supercars.com/
np. “Lamborghini LMP-F Belongs in the Formula 1 and Le Mans”
(12 Dec 15:29)
Honda !
(12 Dec 19:06)
Była mowa o Stefanie, koło 2009 próby wejścia do F1 podejmowała firma ProDrive, był wielki szum przy temacie US F1 Team, historie HRT też znamy i pamiętam… Moim zdaniem dopóki nowe niby tańsze silniki nie stanieją, dopóki nie ograniczy się budżetów (skutecznie) dopóty nic nowego ciekawego w F1 się nie pojawi. Chyba, że jakiś arabki książę z kontem bankowym głębszym od odwiertu naftowego zamarzy sobie o własnym zespole, chociaż u nich też podobno krucho z kasą, a wiele z tych bogactw jest tylko pozornych
(12 Dec 22:20)
Coś czuję, że to będzie powrót Hondy, ale nie od podstaw a poprzez kupienie zespołu.
(28 Dec 18:18)
Wszystkich zainteresowanych tematyką rekrutacji i pozyskiwania pracowników zapraszam na nowego bloga jak-rekrutowac.pl