C32 przeszedł testy zderzeniowe FIA
Zespół Saubera jako pierwszy potwierdził pozytywne przejście obowiązkowych testów zderzeniowych FIA przyszłorocznego modelu, który będzie oznaczony symbolem C32. W krótkiej wiadomości, opublikowanej na Twitterze znalazła się również wzmianka o rozpoczęciu przygotowań do zimowych testów, które rozpoczną się 5 lutego w Jerez.
Uzyskanie homologacji FIA oznacza, że bardzo duża część prac związanych z przyszłorocznym bolidem została już wykonana. Informacja ma bardzo pozytywny wydźwięk, szczególnie w zestawieniu z bardzo wysoka formą zespołu w sezonie 2012. Mały wyścigowy zespół, jakim bez wątpienia jest Sauber, był w stanie prowadzić pracę nad przyszłorocznym bolidem, jednocześnie utrzymując bardzo wysoką formę na torze.
(12 Dec 10:44)
Sauber chyba nie takim małym zespołem jest. Przecież musiały zostać jakieś “resztki” po współpracy z BMW jak np tunel areodynamiczny i komputer (a swego czasu bywały artykuły ze ma potęzną moc obliczeniową)
Czy się myle?
(12 Dec 10:58)
James Key dwa lata pracował, aby przekształcić zespół po rozstaniu z BMW. Zaplecze to nie wszystko.
(12 Dec 12:47)
Sauber ma najlepsze zaplecze aero w całej stawce, choć potężna moc obliczeniowa największych klastrów; Saubera, Lotusa czy Ferrari i tak jest limitowana do bodaj 30 tflops z hakiem, ale nadwyżki zawsze można opchnąć. Lotus opycha Boeingowi i Nissanowi.
(12 Dec 12:47)
aaa Sauber Audi.
(12 Dec 18:31)
Bardzo ciekawe ale Albert2 supercomputer Saubera ma jedynie 12 tflopsów. Też im limitują do 30 ?
(12 Dec 22:33)
Albert2 nie istnieje od kilku lat.
(12 Dec 11:15)
Czyżby troche nie za wcześnie? Spodziewałem się takich informacji na przełomie roku. Jeśli się nie mylę to na złożenie 1 egzemplarzu potrzeba około 3 tyg
(12 Dec 11:32)
“Uzyskanie homologacji FIA oznacza, że bardzo duża część prac związanych z przyszłorocznym bolidem została już wykonana. Informacja ma bardzo pozytywny wydźwięk, szczególnie w zestawieniu z bardzo wysoka formą zespołu w sezonie 2012. Mały wyścigowy zespół, jakim bez wątpienia jest Sauber, był w stanie prowadzić pracę nad przyszłorocznym bolidem, jednocześnie utrzymując bardzo wysoką formę na torze.”
To dość oczywiste, abecadło F1. Czas projektowania samochodów zdolnych do jazdy już miną. Połowa grudnia to czas przygotowań do odpalenia przyszłorocznych samochodów, jeśli rozważa się udział w kolejnym sezonie.
(12 Dec 18:11)
A nie może oznaczać także tego ,że przepisy na 2013 rok nie zmieniają się za bardzo i C31 jako udany model będzie szeroką bazą dla C32 ? W zeszłym roku zespoły miały większy zgryz , bo obniżono im nos oraz zlikwidowano dmuchany dyfuzor, teraz pracy jest zdecydowanie mniej, oraz obszary w których można było jeszcze odrobinę poszukać rezerw, zmniejszyły się ?
(12 Dec 18:29)
Nie, nie może. Roczne harmonogramy nie są z gumy i nie zależą od faz księżyca. Niezależnie od przepisów Sauber byłby na tym etapie.
(13 Dec 11:40)
Ja tam też jestem zdania, że takie szybkie przejście testów oznacza, że C32 to po prostu stuningowany C31 będzie.
(13 Dec 21:39)
A RB9 będzie stuningowanym RB8. Tak jak w wypadku wszystkich innych ekip.
(14 Dec 00:12)
Czy SIR to “dawny” SRK? 🙂 Poziom merytoryczny by się zgadzał, cięty język także…