TFL – ODCINEK 9
Kolejny niesamowity odcinek The Flying Lap za sprawą Willema Toet i Craiga Scarborough. Ten pierwszy pracował w takich zespołach jak Benetton, Ferrari, BAR, Sauber a tego drugiego chyba nie muszę specjalnie przedstawiać.
– McLaren testował co najmniej trzy różne systemy wydechowe (dwa opisałem tutaj…)
– Wysoka płetwa stosowana przez zespół Ferrari podczas testów służy do mierzenia szybkości przepływu powietrza. Sensor jest umieszczony tak wysoko aby wyeliminować zaburzenia przepływu powodowane przez sam bolid. Dane te są potrzebne do prowadzenia testów w tunelu aerodynamicznym.
– CFD jest wykorzystywane przez duże zespoły jedynie do symulacji zachowania mniejszych elementów. Testowanie całego samochodu odbywa się w tunelu oraz na torze.
– Podwójna podłoga Toro Rosso (opisana tutaj…) ma jedną słabość. Powietrze na styku dwóch powierzchni zostaje mocno spowolnione co może powodować jego niską prędkość w momencie kiedy dotrze do tylnej sekcji samochodu. Prawdopodobnie aby zminimalizować te straty zespół zdecydował się wykorzystać gazy wylotowe aby go przyśpieszyć.
Będę wdzięczny jeśli ktoś zamieści tłumaczenie najważniejszych kwestii w komentarzach. Można również wysłać na maila f1talks.pl@gmail.com to zamieszczę pod filmem.
Autorem obrazka, który bardzo przypadł mi do gustu i promuje ten wpis jest @GoblinFox.
(03 Mar 12:25)
Komentarz na temat Mercedesa.
Scarbs: Nie jest do końca jasne gdzie Mercedes się znajduje obecnie w swoich pracach. Wyniki testów sugerują, że nie są wyjątkowo szybcy w tej chwili, ale na pewno samochód nie jest jeszcze skończony. Są planowane spore poprawki, które powinny się pojawić na przyszłotygodniowych testach w Barcelonie. Miejmy nadzieje, że dają one sporą poprawę. Pojawiają się plotki o tym jak chcą usztywnić boczne skrzydła (? side pots) oraz gdzie umieścić wydech. Trudno oceniać gdzie oni się znajdują obecnie, mają pewne problemy z niezawodnością i wydaje się że podążają własną drogą w projektowaniu.
TFL: Jeden z interesujących tematów to zatrudnie Boba Bell’a na stanowisku dyrektora technicznego. Willem, na pewno masz jakieś przemyślenia na ten temat…
Willem: Po pierwsze, jeżeli mówimy o czasach okrążeń to są one trudne do oceny, przy różnicach 3-4 sekundowych, duży wpływ na czasy mają wybrane opony. Jeżeli nowe zespoły obrały drogę wywarcia dobrego wrażenia, aby pozyskać sponsorów, czego nie powinniśmy zakładać. Nowe minimum wagi bolidu na pewno im to ułatwi, o ile wybrali taką drogę. Mogą używać nieobciążone auta aby zaimponować sponsorom. Duzi gracze nie pogrywają w takie gierki, oni wiedzą że muszą wykonać swoją pracę, ale małe zespoły mogą tak pogrywać. Jeżeli popatrzymy na wynik testów przed poprzednimi sezonami one również nie korespondowały z późniejszymi wynikami. Jest mi to trudno oceniać, ale Mercedes jako poważny zespół i Ross Brawn wie co robi, jako zespół na pewno będą się poprawiać. Zatrudnienie Boba dla mnie jest oznaką że Ross nie boi się nikogo. Ross zarządza obecnie całą firmą i nie musi się obawiać że dyrektor techniczny błyszczy pod jego bokiem.
(03 Mar 16:34)
Mercedes ma uszytwnić sidepod’y czyli boczną część samochodu rozpoczynającą się od wlotu powietrza po bokach kokpitu, która biegnie do tylnego skrzydła, a nie boczne skrzydła.
(03 Mar 12:53)
Dzięki za tłumaczenie
więcej, więcej, więcej……
Proszę 🙂
(03 Mar 20:47)
właśnie trwa transmisja o F1 w radio 5 live BBC Formula 1:
http://www.bbc.co.uk/iplayer/console/bbc_radio_five_live
(03 Mar 21:50)
W BBC RADIO 5 właśnie odbyła się rozmowa z Eric’em Boullier’em, najważniejsze momenty:
-rozmowa o zdrowiu Kubicy (to co wszyscy wiedzą + [o ile dobrze zrozumiałem] że Robert w przyszłym tygodniu zacznie poważniejszą rehabilitacje i że za wcześnie na rokowania kiedy wróci)
-Eric był zadowolony z Nick’a i pochwalił go ponownie za postawę
-Renault na GP Australii przywiezie nowy zestaw aero
-w trakcie sezonu planowane są 2 większe upgrady auta
-Zapytany o to gdzie siebie widzą w stawce, odpowiedział, że jest zadowolony z auta i że jest nawet lepiej niż się spodziewali.