Dyfuzor będzie kluczowym elementem przyszłorocznej konstrukcji Mercedesa?

Niemiecki AMuS ponownie zebrał informacje o przyszłorocznych konstrukcjach i potwierdza, że jeden z zespołów planuje zbudować bolid dłuższy o około 20 centymetrów od projektów rywali. Pierwsze podejrzenie padło na Mercedesa, ale teraz Michael Schmidt przekonuje, że na odważny krok zdecydował się Red Bull. Powód? Dłuższy bolid, to więcej materiału do pracy dla Newey’a szczególnie w obszarze pomiędzy przednią osią oraz bocznymi wlotami powietrza.

Interesujące są również informacje dotyczące prac rozwojowych Mercedesa. Pomiary GPS wykonane przez konkurencję wskazują, że bolid niemieckiego zespołu znacznie przyśpieszył na prostych, nie tracąc przy tym nic w zakrętach. Plotka głosi, że inżynierowie Mercedesa znaleźli sposób, aby “wyłączyć” dyfuzor na długich prostych. Czy to jest tajna broń, którą niemiecki zespół testuje, przed pełnym wdrożeniem w przyszłorocznej konstrukcji?

To wszystko oczywiście plotki, ale pokazują, że tak znacząca zmiana zasad technicznym może sypnąć nietypowymi rozwiązaniami. Na tory znowu może powrócić różnorodność, a tego właśnie w ostatnich latach brakowało.