Kalendarz i zmiany na sezon 2017

Wczorajsze spotkanie Światowej Rady Sportów Motorowych nie wzbudzało wielkiego zainteresowania, więc i rezultat obrad nie przyniósł wielkich nowości. Oprócz wstępnej wersji kalendarza na sezon 2017 przyjęto kilka zmian, które tylko w niewielkim stopniu wpłyną na przyszłoroczną rywalizację.

Najistotniejszą zmianą, o którą zabiegali również kibice, jest zmiana procedury startowej podczas deszczowych wyścigów. Zamiast lotnego startu, który odbierał sporą porcję emocji, kierowcy po kilku okrążeniach za samochodem bezpieczeństwa ponownie ustawią się na polach startowych.

W przyszłym sezonie nie będzie już można wprowadzać „nadprogramowych” elementów jednostek napędowych w trakcie weekendu w ilości większej niż jedna. Jest to próba zamknięcia luki w przepisach, która pozwoliła Lewisowi Hamiltonowi napocząć aż trzy nowe jednostki w czasie weekendu wyścigowego na Spa.

W pięciu pierwszych wyścigach przyszłego sezonu zawieszony zostaje proces wyboru opon przez zespołu. Jest to podyktowane względami bezpieczeństwa i związane z wprowadzeniem nowych konstrukcji opon, które mają sprostać znacznie większym obciążeniom. Każdy z kierowców zostanie zaopatrzony przez włoskiego producenta w dwa zestawy wykonane z twardej mieszanki, cztery komplety pośrednich opon oraz siedem zestawów opon miękkich.

W nadchodzącym sezonie każdy z kierowców otrzyma żeton na zmianę malowania kasku np. z okazji jakiegoś jubileuszu lub domowego wyścigu. Kierowca będzie mógł zmienić malowanie swojego kasku również w przypadku zmiany zespołu w trakcie trwania sezonu.

Najbardziej interesujące zmiany mogą dotyczyć kwestii, która został jedynie wspomniana w oświadczeniu opublikowanym przez FIA. Zatwierdzono procedury korzystania z wsparcia zewnętrznych podmiotów oraz zaktualizowano listę elementów, które można kupić od innego uczestnika rywalizacji. Kierunek, w którym poszły te zmiany, mogą mieć znaczny wpływ na formę oraz konkurencyjność mniejszych zespołów takich jak np. Haas.

Poniżej znajduje się wstępny kalendarz rywalizacji na sezon 2017. Wyścigi w Niemczech, Kanadzie oraz Brazylii są nadal pod znakiem zapytania. Trudno wyobrazić sobie, aby wszystkie trzy nagle wypadły z kalendarza, ale jest realna szansa, że przyszły sezon będzie się składał z 20 rund.

26 Marca

Melbourne

Australia

9 Kwietnia

Shanghai

China

16 Kwietnia

Bahrain

Bahrain

30 Kwietnia

Sochi

Russia

14 Maja

Barcelona

Spain

28 Maja

Monte Carlo

Monaco

11 Czerwca

Montreal

Canada*

18 Czerwca

Baku

Azerbaijan

2 Lipca

Spielberg

Austria

9 Lipca

Silverstone

United Kingdom

23 Lipca

Budapest

Hungary

30 Lipca

Hockenheim

Germany*

27 Sierpnia

Spa-Francorchamps

Belgium

3 Września

Monza

Italy

17 Września

Sepang

Malaysia

1 Października

Singapore

Singapore

8 Października

Suzuka

Japan

22 Października

Austin

USA

5 Listopada

Mexico City

Mexico

12 Listopada

Sao Paulo

Brazil*

26 Listopada

Abu Dhabi

United Arab Emirates