Jak Rosberg uratował punkty po uślizgu?

Serwis f1.com publikuje coraz więcej materiałów z wyścigów, w tym masę ujęć z kamer umieszczonych w bolidach. Cała sytuacja łechce moje ego, bo właśnie na takich materiałach blog zdobył popularność na krótko przed tym, jak został “prawie” zamknięty przez FOM. A to wszystko działo się sześć lat temu.

Niestety dzisiaj nadal nie ma możliwości osadzenia przygotowanych przez FOM materiałów na innych stronach, a szkoda, bo jedna z sytuacji, która miała miejsce podczas ostatniego wyścigu zwróciła moją szczególną uwagę. Chodzi o moment, w którym Nico Rosberg mocno naciskał Verstappena i stracił panowanie nad bolidem. Brytyjscy komentatorzy byli zaskoczeni, że udało mu się nie zdusić silnika, dzięki czeku mógł kontynuować jazdę i utrzymać prowadzenie w klasyfikacji kierowców.

Jeszcze bardziej imponujący jest sposób, w jaki Rosberg to zrobił. Poniżej zamieszczam tylko jeden zrzut z materiału, który pokazuje w jak ekwilibrystyczny sposób niemiecki kierowca operował kierownicą oraz łopatkami, aby utrzymać bolid przy życiu.

Rosberg ratował sytuację, trzymając kierownicę w bardzo nietypowy sposób (fot. FOM)

Zapis wideo z tego momentu znajdziecie na oficjalnej stronie serii.