Williams ponownie zaskoczył innowacyjnością

Dwudniowa sesja testowa na torze w Barcelonie dopiero się rozpoczęła, a na torze zadebiutowały nowe rozwiązania. Williams zaprezentował bardzo nietypową konstrukcję tylnego skrzydła, która znacznie odbiega wyglądem od obowiązujących standardów.


Podczas gdy wszyscy wokół mówią, jak duży wpływ na pracę zawieszenia oraz opony będą miały nowe przepisy, Williams postanowił to sprawdzić na torze. Zaprezentowana konstrukcja nie jest zgodna z obowiązującym regulaminem techniczny i z pewnością nie zobaczymy jej na torze podczas weekendu wyścigowego, ale jej użycie w testach pozwoli zespołowi zebrać wiele cennych danych.

Dodatkowy element pojawi się również w obszarze przedniego skrzydła, ale cel jego zastosowania nie jest na chwilę obecną znany.

Obserwując testy warto zwrócić uwagę na kilka elementów, które mogą mieć ogromny wpływ na tegoroczną rywalizację. Renault w ciąg dwóch następnych dni zamierza sprawdzić nową jednostkę napędową. Jeśli testy pójdą pomyślnie, to Red Bull oczekuje, że użyje nowego rozwiązania już w Monako. Ferrari dzisiejszy dzień ma zamiar poświęcić na szukanie kwalifikacyjnego tempa, co tłumaczy obecność Sebastiana Vettela na torze. Praca włoskich inżynierów skupią się głownie na oponach oraz konfiguracji zawieszenia. Grosjean z kolei sprawdzi nowe podwozie, bo to dotychczasowe pod dwóch bardzo udanych występach zaczęło sprawiać kierowcy i jego inżynierom wiele kłopotów ze znalezieniem odpowiednich ustawień.

Kogo dzisiaj zobaczymy za kółkiem? Pełna lista nazwisk poniżej:

Mercedes: Nico Rosberg;
Ferrari: Antonio Fuoco;
Williams: Alex Lynn;
Red Bull: Daniel Ricciardo;
Force India: Alfonso Celis Jr;
Renault: Esteban Ocon;
Toro Rosso: Pierre Gasly;
McLaren: Jenson Button;
Manor: Pascal Wehrlein; Haas:
Romain Grosjean.