Red Bull w Sochi pokaże swoje rozwiązanie ochrony głowy kierowcy

Jednym z elementów, który ma uzupełnić zmiany w budowie bolidów na sezon 2017 jest system ochrony głowy kierowcy. Wiele wskazuje na to, że rozwiązaniem, które zostanie zastosowane jest system “Halo”, jednak Christan Horner w wywiadzie dla telewizji Sky Sports powiedział, że sprawa nie jest jeszcze przesądzona.

Ekipa z Milton Keynes zaproponowała alternatywne rozwiązanie, które jest połączeniem metalowych wsporników oraz ekranu wykonanego z tworzywa sztucznego. Rozwiązanie w najbliższym tygodniu ma przejść serię statycznych testów pod okiem specjalistów FIA, a jeśli rezultaty będą zadowalające, to konstrukcja zostanie zaprezentowana w jednym z bolidów w czasie weekendu wyścigowego w Sochi.

W połowie zamknięty kokpit, choć wydaje się znacznie skuteczniejszy, szczególnie jeśli chodzi o ochronę przed małymi przedmiotami, nadal budzi wiele zastrzeżeń w kwestii utrzymania odpowiedniej widoczności. Pojawiają się również sugestie, że rozwiązanie inżynierów z Milton Keynes ma kolejną słabą stronę – nie chroni kierowcy przy uderzeniem opony spadającej z góry. Czy Red Bull będzie w stanie odeprzeć te zarzuty i przekonać FIA do swojego rozwiązania. O tym możemy przekonać się już podczas weekendu wyścigowego w Sochi.