Problemy finansowe Saubera. Ratunek przyjdzie z Maranello?
We wpisie zapowiadającym sezon zasugerowałem, że jeśli sposób podziału zysków nie ulegnie zmianie, to możemy stracić kolejny zespół. Nie od dziś wiadomo, że sytuacja finansowa Saubera jest daleka od przeciętnej, ale pisząc zapowiedź sezonu nawet nie przypuszczałem, że czarny scenariusz dla ekipy z Hinwil może ziścić się tak szybko.
Informacja o możliwości wstrzymania operacji wyścigowej przez Saubera pojawiła się zaledwie wczoraj wieczorem, a już pisze o niej wiele branżowych serwisów. Niektóre mówią o jednorazowej absencji w Chinach, a sugerują, że występ w Bahrajnie mógł być ostatnim w historii zespołu.
Monisha Kaltenborn nie towarzyszyła zespołowi podczas minionego weekendu wyścigowego, co z pewnością dolało oliwy do ognia spekulacji. Nawet jeśli dochodzące z Bahrajnu informacje są mocno przesadzona, to przyszłość zespołu maluje się w czarnych barwach. Mocny debiut Haas’a oraz całkiem niezła forma Manora oznacza, że Sauber może na zakończenie sezonu zająć ostatnie miejsce w stawce, a to oznacza mocne przykręcenie kranu z gotówką płynącą od FOM.
Co jest jeszcze szansa dla zespołu? Niektórzy kierują swój wzrok w kierunku Maranello i być może jest to miejsce, w które powinniśmy spoglądać. Nie ma chyba lepszego momentu na przejęcie zespołu, jeśli chce się być w stawce w kolejnym sezonie. W tym roku niewiele już można zrobić, ale używając metodologii współpracy, która została wypracowana dla Haas’a, w przyszłym można oczekiwać dobrych rezultatów. Jeśli Fiat zamierza wprowadzić Alfa Romeo do wyścigowego, to jest to idealny moment.
Szkoda tylko, że kolejny niezależny zespół, który ma swoje miejsce w historii sportu, będzie musiał odejść. Zastanawiam się, czy przypadkiem nie realizuje się scenariusz, o którym dwa lata temu wspominał Adam Parr, w którym rywalizacja zostanie oddana w ręce koncernów, a samochody klienckie staną się jej częścią.
(04 Apr 10:54)
Czy tylko ja odnoszę wrażenie, że w F1 pewne osoby zarabiają więcej (o łapówkach nie wspomnę) niż zespół jeszcze kilka lat temu pojawiający się na podium ?
(04 Apr 10:56)
A ktoś poważny już pisze o tym?
(04 Apr 11:22)
Oprócz mnie nikt. A tak poważnie, to o problemach Saubera mówił Jamesa Allen. Rozmowy dotyczące Alfa Romeo toczyły się w 2015 roku, stąd pewnie ten trop.
(04 Apr 19:00)
No offence, ale chyba nie rozmawiasz bezpośrednio ze źródłami? 😉
A Allen, owszem, pisał że aktualnie bardziej prawdopodobne jest wejście marki Alfa Romeo do Saubera, a nie do Toro Rosso, niekoniecznie o problemach finansowych w Hinwil.
(04 Apr 11:22)
Marketingowo lepsze byłoby odkupienie przez Alfę STR, była by to wtedy kolejna prawdziwie włoska scuderia.
(04 Apr 17:05)
Wczoraj podczas wyścigu rozmawiałem o Sauberze z kolegą i mówiłem, że mają ogromne kłopoty finansowe + bardzo słabe wyniki na torze, oby nie skończyło się to dla Saubera źle…