Bolid przyszłości według Ferrari

W czasie gdy przedstawiciele zespołów debatują w Genewie nad kształtem przyszłorocznych zasad rywalizacji zespół Ferrari opublikował grafiki prezentujące jak powinien wyglądać bolid przyszłości. Na podobny manewr w 2010 zdecydował się Red Bull publikując projekt X2010. W obu przypadkach mamy do czynienia z dzaiłaniem marketingowym (Arrivebene), a w przypadku Ferrari doszło jeszcze świetne wyczucie czasu.

Projekt bolidu przyszłości zaprezentowany przez Ferrari (fot. Ferrari S.p.A.)

Widok z tyłu (fot. Ferrari S.p.A.)

Ferrari mimo ogromnej tradycji stara się pokazać, że jest otwarte na zmiany. Jednocześnie jest to wyjście na przeciw fanom, którzy chętnie zobaczyliby tak agresywnie wyglądające konstrukcje na torze. Czy właśnie taki projekt włoski zespół zaprezentował na spotkaniu grupy strategicznej? To raczej wątpliwe.

Autosport sugeruje, że zarówno McLaren, jak i Red Bull nie zgodziły się na udostępnienie grafik, które w zeszłym tygodniu były przedmiotem dyskusji grupy strategicznej.

Na koniec krótki komentarz samego zespołu:

“Would it be possible to come up with an F1 car which not only is technologically advanced, but also captivating to the eye and aggressive-looking? And could this be made without having to overturn the current technical rules? At Ferrari, we believe so. Let us introduce you to the ‘concept design’ that was conceived by our design studio (Centro Stile Ferrari) together with the Scuderia’s aero department.”

“Minimal changes give the car a look that is way different from what have been familiar with so far. Our challenge was to create something that was – to put it short – better looking. We value your comments on that.”