Horner: RB11 jeszcze nie gotowy

Christian Horner w rozmowie z telewizją Sky Sports przyznał, że tegoroczny bolid nie jest jeszcze kompletny, a w fabryce zespołu w Milton Keynes trwa wyścig z czasem. Właśnie z tego powodu ekipa z Milton Keynes zrezygnowała z organizacji jakiejkolwiek uroczystości prezentacji, aby nie zakłócać trwających i nie odrywać uwagi od najważniejszego celu – skompletowania bolidu przed niedzielnymi zajęciami w Jerez.

“[Bolid] nie jest jeszcze [gotowy]. Pracujemy na pełnym gazie w tym momencie i to będzie najkrótszy okres w jakim złożyliśmy bolid w ciągu tych dziesięciu sezonów – to niewiarygodne, co fabryka była w stanie zrobić do tej pory, ale zostało jeszcze sporo pracy do wykonania.”

Szef Red Bulla zapytany o to tego możemy się spodziewać po nowej konstrukcji odparł, że będzie to ewolucja RB10. Z jego słów wynika również, że duży nacisk został postawiony na poprawienie i rozwój jednostki Renault.

“Myślę, że to ewolucja w wielu obszarach. Podwozie to w dużej mierze ewolucja. Wwiele uwagi zostało poświęcone silnikowi i myślę, że nowe regulacje i żetony, które można wykorzystywać w trakcie sezonu sprawiają, że trzeba mieć strategię. [Trzeba] planować poprawki, które zamierza się wprowadzać do silnika.”

“Z pewnością Mercedes będzie odnośnikiem – są panującymi mistrzami i faworytami w nadchodzącym sezonie i mają sporą przewagę z końca zeszłego roku.”

“Mam nadzieję, że zmniejszymy ten dystans, ale pytanie brzmi co oni zrobili w trakcie zimy i co zrobiły inne zespoły? Wiem, co udało nam się osiągnąć, ale dopóki nie dotrzemy do Melbourne, a może nawet po trzech pierwszych wyścigach, nie będziemy wiedzieli jak wygląda układ sił.”

Serwis Autosport cytuje również wypowiedź Hornera, z której wynika, że Adrian Newey nadal jest zaangażowany w projekt i rozwój nowego bolidu, ale poświęca się też innym zajęciom.

“Adrian miał nieco mniejszy wkład, ale ciągle pełnił rolę architekta tego samochodu. Będzie na pierwszym teście [w Jerez]. Dzieli teraz swój czas po połowie, ale połowa czasu Adriana jest znacząca. Przykładał on również dużą uwagę do tego co działo się po stronie silnika.”