Lotus sprawdzi nowy nos w Austin

Nick Chester, dyrektor techniczny zespołu Lotus, w rozmowie z serwisem Autosport potwierdził, że podczas najbliższego weekendy wyścigowego ekipa z Enstone sprawdzi nową, bardziej tradycyjną konstrukcję nosa. Kły wyróżniają E22 ma tle pozostałych tegorocznych projektów, ale są przez ekspertów wymieniane jako jedna z przyczyn niestabilności pakietu aerodynamicznego. Nowy nos będzie zbudowany w oparciu o przyszłoroczny zestaw przepisów technicznych, co oznacza, że możemy się spodziewać rozwiązania zbliżonego do Mercedesa lub Ferrari.

“Zasady popychają wszystkich w tym kierunku, więc myślę, że każdy sprawdzi dość niski i wąski nos.”

“Zamierzamy przetestować taki nos w Austin, aby zebrać informacje pod kątem następnego roku – aby wykonać pomiary aerodynamiki i zobaczyć jak to wygląda na torze w stosunku do wyników osiąganych w tunelu.”

Chester zasugerował również, że zespół w tym roku wyjątkowo wcześnie przeniósł uwagę na przyszłoroczną konstrukcję, bo miało to miejsce w okolicach czerwca.

“Zwykle dochodzimy do momentu, gdzie zaprzestajemy rozwoju obecnego samochodu i zabieramy się na prace nad nowym autem.”

“W tym roku zrobiliśmy to nieco wcześniej.”

“Już w czerwcu włożyliśmy nieco więcej pracy w samochód na sezon 2015 i tam gdzie mogliśmy jeszcze zrobić coś z obecnym autem, odpuściliśmy, dzięki temu mogliśmy włożyć całą uwagę w przyszłoroczną konstrukcję.”

Ekscytację spowodowaną postępem prac w Lotusie oraz zmianą jednostki napędowej da się wyczuć w wypowiedzi Grosjean’a. W rozmowie z serwisem espnf1.com Francuz powiedział, że Enstone oraz przyszłoroczny projekt wyglądają atrakcyjnie.

“Nie wiem, ale tu [W Lotusie] dzieją się wielkie zmiany pod kątem przyszłego sezonu i to nie jest złe miejsce, aby w nim być. To nie jest miejsce, które może dać tytuł w 2015, ale myślę, że możemy zdobyć punkty i być na podium kilka razy. Jeśli tak będzie, to wtedy możemy popracować nad [mistrzostwem] w 2016.”

“[Zmiana jednostki] Zdecydowanie pomaga całemu zespołowi. Wiemy, że Mercedes ma najmocniejszy silnik w stawce i wiemy, że utrzymają tą przewagę w kolejnych latach, więc to bardzo pomaga Lotusowi.”

“To powoduje, że rzeczy tutaj wyglądają znacznie bardziej atrakcyjnie. Powiedziałem już jakiś czas temu, ze to nie jest złe miejsce. To nie jest zespół, który zamierza walczyć o tytuł, ale z pewnością może zbudować dobry samochód i być niespodzianką jak Williams w tym roku. W zeszłym roku mieli ogromne problemy, ale z dobrym silnikiem i samochodem są w stanie być w czołówce. To może być przypadek [Lotusa w 2015].”