Wylot rury wydechowej szansą na poprawę głośności nowych jednostek

Podczas piątkowej konferencji prasowej, na której zwykle pojawiają się przedstawiciele zespołów, dziś zameldowali się głównie specjaliści zajmujący się tematem jednostek napędowych. W tej sytuacji nie mogło zabraknąć pytania związanego z możliwością poprawy dźwięku nowych silników. Niestety dla wszystkich niezadowolonych eksperci są zgodni, że przy obecnej technologii pole manewru w tej kwestii jest niewielkie.

Rob White zasugerował, że można poszukać pewnych rozwiązań wokół charakterystyki rury wydechowej, ale od razu zaznaczył, że zakres możliwości jest mocno ograniczony.

„Zmiana wylotu rury wydechowej może być pewnym rozwiązaniem. Fundamentalna zmiana dźwięku jest ograniczona przez technologię, jaką wdrożyliśmy. Musimy być realistami jeśli chodzi o zakres jakichkolwiek działań, które podejmiemy. Jednak jesteśmy wrażliwi na ten temat i weźmiemy udział w każdej dyskusji, jak ta, która ma miejsce dzisiaj.”

Reprezentujący Mercedesa Andy Cowel stwierdził, że nie widzi potrzeby wprowadzania jakichkolwiek zmian. Inny dźwięk jest naturalną konsekwencją wprowadzenia technologii służących odzyskiwaniu energii.

„Nie widzę potrzeby by zmieniać dźwięk. Powodem, dla którego silnik jest cichszy jest koło turbiny i efekt tłumika, który się z tego bierze. To jest jedna z kluczowych technologii służących do odzyskiwania traconej energii, ale być może są inne rzeczy, które możemy poprawić, aby uzyskać większą głośność.”