WMSC przyjęła zmiany dotyczące regulaminów na sezon 2014 i 2015

Wczoraj w Genewie spotkała się Światowa Rada Sportów Motorowych, która zatwierdziła kilka zmian dotyczących przepisów rywalizacji w sezonach 2014 i 2015. Dzień wcześniej, podczas spotkania grupy strategicznej, niejednogłośnie została przyjęta zgoda na wprowadzenie ograniczenia kosztów. Szczegółowe przepisy dotyczące tego tematu zostaną zaprezentowane na kolejnym spotkaniu WMSC w czerwcu 2014 z zamiarem wprowadzenia w sezonie 2015.

Zmiany w regulaminie sportowym na sezon 2014:

  • sędziowie będą mogli nakładać pięciosekundowe kary, wykonywane podczas postoju w alei serwisowej, zanim obsługa będzie mogła wykonać prace przy bolidzie,
  • personel zespołów będzie zobowiązany nosić ochronne kaski nie tylko podczas wyścigu, ale również w czasie kwalifikacji.
  • kierowca nie może może zatrzymać się na okrążeniu zjazdowym w celu zaoszczędzenia paliwa, potrzebnego do pobrania próbki; nie będzie to uważane za uzasadniony powód zatrzymania,
  • w sezonie 2014 zespoły będą mogły bezkarnie sześciokrotnie złamać tzw. godzinę policyjną, czyli limit godzin pracy w alei serwisowej.

Nowe zapisy w regulaminie technicznym na sezon 2014:

  • minimalna waga bolidu została podniesiona do 691 kilogramów z uwagi na wzrost wagi opon.

Zmiany w regulaminie sportowym na sezon 2015:

  • zespoły nie będą musiały same projektować i produkować zawieszenia i systemów chłodzenia hamulców, aby otrzymać status konstruktora.

Zmiany w regulaminie technicznym na sezon 2015:

  • minimalna waga bolidu zostanie zwiększona do 701 kilogramów,
  • wszelkiego rodzaju urządzenia służące do podgrzewania opon będą zakazane,
  • przednia część nadwozia bolidu nie będzie mogła zbyt gwałtownie unosić się w kierunku tylnej części bolidu.

Brak wzmianki dotyczącej podwójnych punktów, przyznawanych w ostatnim wyścigu sezonu oznacza, że przepis zostanie wprowadzony.