Nowy bolid Lotusa będzie nawiązywał do FW26?
Serwis omnicorse.it opublikował kolejną porcję informacji, dotyczących nowej konstrukcji zespołu z Enstone. Potwierdzają się wcześniejsze doniesienia, że sekretem E22 ma być nietypowe rozwiązanie zastosowane w przedniej części bolidu. Nos i przednie skrzydło nowego samochodu Lotusa mają nawiązywać do konstrukcji Williamsa z 2004 roku. Źródłem powyższych informacji mają być inżynierowie, którzy w ostatnim czasie musieli opuścić fabrykę w Enstone.
FW26 nie był mistrzowską konstrukcją, ale po publikacji nowych przepisów pojawiły się sugestie, że charakterystyczny “nos morsa” zaprojektowany w Grove, po pewnych modyfikacjach, może być jednym z możliwych rozwiązań.
Powyższe zdjęcie należy traktować jedynie poglądowo, ale pozwala lepiej zrozumieć trop, którym mieli pójść inżynierowie Lotusa. “Kły” trzymające przednie skrzydło mają być integralną częścią struktury zderzeniowej. To właśnie ten fakt miał być przyczyną problemów z zaliczeniem testów. Brak konwencjonalnego czubka nosa ma ogromne korzyści z aerodynamicznego punktu widzenia. Pusta przestrzeń pomiędzy “kłami” trzymającymi płat skrzydła pozwala wtłoczyć pod nos zdecydowanie więcej powietrza, które posłuży do zasilenia dyfuzora. Trudno uwierzyć, że inżynierom Lotusa udało się utrzymać docisk bolidu na poziomie konstrukcji z sezonu 2013, ale powyższe rozwiązanie jest z pewnością krokiem w dobry kierunku.
(19 Jan 12:26)
Albo takie dziwne cuśŚ 0.17
http://www.youtube.com/watch?v=9jSTNd6Mqqs
(19 Jan 14:32)
http://www.f1.v10.pl/Nowe,bolidy,F1,z,nosami,mrowkojada,107898.html 😀 mrówkojady
(19 Jan 14:04)
Apogeum brzydoty bolidów zostanie zapewne osiągnięte w najbliższym sezonie. Tak BTW coś wiadomo gdzie będziemy oglądać wyścigi?
(19 Jan 15:19)
tak będą wstrętne niestety
(19 Jan 15:41)
oj, padło ciekawe pytanie! @MrBigStuff – wiesz coś o transmisji F1 w polskiej telewizji? Jakieś plotki?
(19 Jan 16:22)
Na razie nie wiadomo i nie ma co się podniecać przedwcześnie. Prawa do transmisji zostały kupione przez pośrednika, i jest duża szansa że nie będzie mu zależało na zbyt wysokim przebiciu, bo kupił je w pakiecie na wiele krajów. Pytanie jest moim zdaniem tylko, czy będzie to Polsat czy coś z grupy nc+.
(19 Jan 19:56)
A może Fox Sports ? Pan wielce dobrze poinformowany w każdym temacie, chyba nie brał takiej możliwości, co może oznaczać poruszanie się tylko wytartymi szlakami. Bezpiecznie ale już nie jesteś taki fajny, a niektórzy mogliby powiedzieć – z tyłu albo zacofany.
(19 Jan 19:57)
Hmmmm…A może Fox Sports ? Pan wielce dobrze poinformowany w każdym temacie, chyba nie brał takiej możliwości, co może oznaczać poruszanie się tylko wytartymi szlakami. Bezpiecznie ale już nie jesteś taki fajny, a niektórzy mogliby powiedzieć – z tyłu albo zacofany. ///
(19 Jan 20:54)
weź Ty się człowieku palnij w czoło bo większego debila to trzeba ze świeczką szukać
(20 Jan 08:16)
@MAŁYWACKU
A może zamiast uprawiania błotologii, dla odmiany napiszesz coś w temacie?
(19 Jan 22:16)
Na wykupieniu licencji przez pośrednika się zatrzymałem z informacjami i mialem nadzieję, ze pojawiło się jakieś światełko w tunelu. Cóż, sezon coraz bliżej, więc nastawiam się na “dobra internetu”…
(19 Jan 22:18)
Agencja MP & Silva nabyła wyłączne prawa medialne do F1 w latach 2014-2019 w krajach Środkowego Wschodu(Azja), północnej Afryki,Rumunii i Polski oraz Bułgarii (2015-2019)
(20 Jan 09:36)
Czyli dalej nic nie wiemy, tzn domyślać się można, że negocjacje trwają.
(20 Jan 10:21)
Patrząc po wynikach z zeszłego roku to na otwarty Polsat na pewno nie ma co liczyć. Chyba najlepiej gdyby F1 wróciła do tv4 ale wtedy brak HD :/
(20 Jan 10:23)
Marzy mi się odbiór i taki produkt jak w SkySport…
(20 Jan 10:25)
Nie ma szans, dla F1 jesteśmy peryferium finansowym. Analogicznie pewnie nie jeden fan siatkówki w GB chciałby takie transmisje jak nasze z Plusligi. 🙂
(20 Jan 14:28)
ha ha 🙂 dobre porównanie!