Intercooler w nowej jednostce Ferrari będzie zasilany wodą?

Zespół Ferrari jako jedyny nie zaprezentował publicznie swojej nowej jednostki napędowej, co wywołało bardzo szeroką falę spekulacji, sugerujących, że nowy silnik będzie zawierał kilka niekonwencjonalnych rozwiązań. Kilka dni temu wspominałem o układzie wydechowym, a dziś serwis Omnicorse opublikował kilka interesujących informacji dotyczących chłodzenia.

W 059/3 chłodnica międzystopniowa (tzw. intercooler) ma być zasilana wodą (system water-to-air). Bliska współpraca zespołów równolegle prowadzących prace nad projektem nowego bolidu oraz budową silnika V6 miały zaowocować sięgnięciem po tego typu rozwiązanie. Dzięki temu tegoroczna konstrukcja zespołu z Maranello będzie miała widocznie mniejsze boczne wloty powietrza, co ma pozytywnie wpływać na aerodynamikę.

Nie ma jednak nic za darmo. Zastosowanie wody w układzie chłodzenia silnika oznacza wzrost wagi, jednak bilans zysków i strat ma się zamykać na plusie.