Z notesu inżyniera zespołu Force India

Mercedes mimo, że nie bierze udziału w testach otrzyma od Pirelli, takie samo opracowanie wyników jak pozostałe zespoły. Mimo wszystko zespół Force India w trosce o rywala postanowił już podczas pierwszego dnia testów dać inżynierom niemieckiego zespołu ciekawy materiał do analizy. Na jednym ze zdjęć, udostępnionych przez zespół uchwycono notes jednego z inżynierów, zawierający pomiary dotyczące opon oraz dane dotyczące używanego pakietu aerodynamicznego.

Dane dotyczące opon oraz ustawień bolidu (fot. Sahara Force India)

Notatka dotycząca opon (prawy górny róg zdjęcia) zawiera informacje dotyczące temperatury opon oraz ciśnienia. Trzy liczby (np. 78/87/75) dotyczą pomiarów temperatury wykonanych na zewnętrznej, środkowej oraz wewnętrznej części opony. Widać również, że ciśnienia na przedniej i tylnej osi różnią się od siebie. Taki zestaw danych, dotyczący każdego przejazdu zespoły przekazują inżynierom włoskiego producenta, który na ich podstawie przygotuje zbiorczą analizę.

Równie interesujący, a może nawet bardziej jest zestaw danych dotyczących pakietu aerodynamicznego (prawy dolny róg zdjęcia). Tabela zatytułowana jest “Próg wydajności aerodynamicznej” i zawiera dane z trzech sektorów toru umieszczone odpowiednio w kolumnach Silnik/Przyczepność/Waga/Siła nośna/Opór. Prawdopodobnie jest to porównanie wartości zebranych na torze z danymi wygenerowanymi z wykorzystaniem innych narzędzi, takich jak tunel aerodynamiczny lub CFD. Warto zwrócić uwagę, że nad kolumnami znajdują się wartości dodatnie lub ujemne zapisane kolorem niebieskim, które prezentują dokładność przeprowadzonych symulacji.