Lotus użyje pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła

Zespół Lotus po wielu miesiącach przygotowań po raz pierwszy użyje pasywnego systemu wygaszania tylnego skrzydła podczas wyścigu na Silverstone. Już wczoraj dotarłem do niepotwierdzonej informacji, sugerującej, że system został dopuszczony do ścigania podczas zeszłotygodniowych testów aerodynamicznych na torze Idiada. Pierwsze zdjęcia z przygotowań do GP Wielkiej Brytanii, opublikowane przez Auto Motor und Sport sugerują, że wspomniany system został zamontowany w bolidzie należącym do Raikkonena.

Otwarte wloty powietrza systemu DRD w bolidzie Raikkonena (for. Auto Motor und Sport / @janci1612)

Tor Silverstone, ze względu na swoją charakterystykę, idealnie nadaje się do wykorzystania tego typu systemów. Utrata docisku na długich prostych, z pewnością przełoży się prędkość maksymalną, a co za tym idzie czas okrążenia.